2018. március 14. 14:31
mfor.hu

Több ok is táplálja az árfolyam emelkedését, a kurzus 10 százalék feletti pluszt mutat.

Elszállt a szerdai kereskedésben az Adidas árfolyama, a részvény 11 százalékkal ugrott meg a keddi záráshoz képest. A papírok iránti keresletet több jó hír is táplálja.

Szerda reggel tette közzé előző negyedéves gyorsjelentését az Adidas. A várakozásoknak szinte megfelelően alakult a bevétel, 21,2 milliárd eurót tett ki a várt 21,3 milliárd euróhoz képest. Az erre jutó működési profit viszont valamivel meghaladta a konszenzust, miután 2,1 milliárd eurót ért el a cég a prognosztizált 2 milliárd euró helyett, számolt be hírlevelében az eredményről az Equilor.

A negyedik negyedévben a leggyorsabban növekvő térségnek a kínai piac bizonyult a maga 24 százalékos év/év alapú bővülésével, ez nagyrészt hozzájárult ahhoz, hogy ismét gyorsabb ütemben tudott bővülni a német sportszergyártó a gyengébb harmadik negyedévet követően. Az osztalék terén sem volt sok izgalom, bár megoszlottak a vélemények. Az elemzői konszenzus 2,49 euró volt, ehhez képest azonban némileg több lehet a kifizetés, mivel 2,6 eurót javasol a vállalat részvényenként.

Saját részvényeinek vásárlását is meghirdette az Adidas, amely a teljes kapitalizáció 9 százalékáig engedélyezi a papírok vételét. A sportszergyártó vállalat által elhatározott program összértéke 3 milliárd euróra rúg, ennyit különítettek el a részvény-visszavásárlásra, ebből 1 milliárdért már az idei évben is vehet a vállalat részvényeket. A program lejáratát 2021-re határozták meg.

A vállalat közleménye szerint a most eldöntött részvényvásárlás nem befolyásolja az eddig megszokott osztalékpolitikát. Az Adidas közleménye szerint az továbbra is az adózott eredmény 30 és 50 százalék közötti arányát éri majd el. A német vállalatokkal összehasonlítva az Adidas osztalékhozama egyébként nem számít kiemelkedőnek, hiszen 2 százalék alatt marad, ám a közölt részvényvásárlások révén az egy részvényre jutó összeg várhatóan emelkedhet a következő időszakban.

A kiváló számok mellett az Adidas egy örvendetes tényről is beszámolt. A közelmúltba fogott bele a cég abba a programjába, mely során a tengerekből és óceánokból kitermelt műanyag hulladékot hasznosítják újra. A szemetet elsősorban cipőkhöz használják, de volt olyan esemény, amikor újrahasznosított mezben léptek pályára labdarúgók. Egy-egy cipőhöz 11 műanyagpalackot használnak egyébként fel.

Az Adidas bejelentése szerint a tavalyi évben 1 millió pár olyan cipőt értékesítettek, amelynek az óceánokban fellelt palackok szolgáltatták az alapanyagát.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?

KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!