3p

Több ok is táplálja az árfolyam emelkedését, a kurzus 10 százalék feletti pluszt mutat.

Elszállt a szerdai kereskedésben az Adidas árfolyama, a részvény 11 százalékkal ugrott meg a keddi záráshoz képest. A papírok iránti keresletet több jó hír is táplálja.

Szerda reggel tette közzé előző negyedéves gyorsjelentését az Adidas. A várakozásoknak szinte megfelelően alakult a bevétel, 21,2 milliárd eurót tett ki a várt 21,3 milliárd euróhoz képest. Az erre jutó működési profit viszont valamivel meghaladta a konszenzust, miután 2,1 milliárd eurót ért el a cég a prognosztizált 2 milliárd euró helyett, számolt be hírlevelében az eredményről az Equilor.

A negyedik negyedévben a leggyorsabban növekvő térségnek a kínai piac bizonyult a maga 24 százalékos év/év alapú bővülésével, ez nagyrészt hozzájárult ahhoz, hogy ismét gyorsabb ütemben tudott bővülni a német sportszergyártó a gyengébb harmadik negyedévet követően. Az osztalék terén sem volt sok izgalom, bár megoszlottak a vélemények. Az elemzői konszenzus 2,49 euró volt, ehhez képest azonban némileg több lehet a kifizetés, mivel 2,6 eurót javasol a vállalat részvényenként.

Saját részvényeinek vásárlását is meghirdette az Adidas, amely a teljes kapitalizáció 9 százalékáig engedélyezi a papírok vételét. A sportszergyártó vállalat által elhatározott program összértéke 3 milliárd euróra rúg, ennyit különítettek el a részvény-visszavásárlásra, ebből 1 milliárdért már az idei évben is vehet a vállalat részvényeket. A program lejáratát 2021-re határozták meg.

A vállalat közleménye szerint a most eldöntött részvényvásárlás nem befolyásolja az eddig megszokott osztalékpolitikát. Az Adidas közleménye szerint az továbbra is az adózott eredmény 30 és 50 százalék közötti arányát éri majd el. A német vállalatokkal összehasonlítva az Adidas osztalékhozama egyébként nem számít kiemelkedőnek, hiszen 2 százalék alatt marad, ám a közölt részvényvásárlások révén az egy részvényre jutó összeg várhatóan emelkedhet a következő időszakban.

A kiváló számok mellett az Adidas egy örvendetes tényről is beszámolt. A közelmúltba fogott bele a cég abba a programjába, mely során a tengerekből és óceánokból kitermelt műanyag hulladékot hasznosítják újra. A szemetet elsősorban cipőkhöz használják, de volt olyan esemény, amikor újrahasznosított mezben léptek pályára labdarúgók. Egy-egy cipőhöz 11 műanyagpalackot használnak egyébként fel.

Az Adidas bejelentése szerint a tavalyi évben 1 millió pár olyan cipőt értékesítettek, amelynek az óceánokban fellelt palackok szolgáltatták az alapanyagát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!