Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetések? Melyik a jobb? Már önmagában a kérdésfeltevés sem jó. Tévedés azt feltételezni, hogy egyik jobb a másiknál. Mégis, rengeteg vállalkozás, aki most ugrik fejest a digitális marketingbe, megpróbálja szembeállítani a kettőt.
Sokkal inkább azt kell megkérdeznünk, hogy a kitűzött cél eléréséhez melyik eszköz segít leginkább hozzá.
A digitális marketing két pillére a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések. Becslések szerint az organikus és fizetett keresések együttesen a webhelyek teljes forgalmának 68 százalékáért felelősek (a forgalom 15 %-a fizetett keresésből, 53 %-a organikus keresésből jön össze). Emellett a fizetett hirdetések és organikus keresések a bevételek 72 %-át termelik. Ez az összes bevétel kétharmadánál is több, őrülten magas szám. Éppen ezért fontos mind a SEO, mind a fizetett hirdetés, hiszen sok esetben integráltan és stratégiailag összehangolva működnek a legjobban.
Mi a keresőoptimalizálás (SEO)?
A SEO az a folyamat, amely javítja a weboldalad láthatóságát a keresőmotorok (pl. Google, Bing) eredményei között, a tartalom keresőmotorok algoritmusaira való optimalizálásával.
Előnyei:
• Olcsóbb hosszú távon
• Kevesebb figyelmet, karbantartást igényel
• Folyamatos, fenntartható forgalmat generál
• Növeli a cég/márka iránti bizalmat, a cég/márka hitelességét
• Hosszú távon a megtérülés magasabb
Mi a fizetett hirdetés?
A fizetett hirdetések esetében azért fizetsz, hogy szponzorált tartalmad a keresőmotor tetején jelenjen meg. Nem olyan időigényes, mint a SEO, azonnali megoldást kínál, és csak akkor kell fizetni érte, ha valaki rákattint (PPC – pay per click hirdetések).
Előnyei:
• Gyors eredmények érhetők el
• Időérzékeny tartalom esetén hasznos
• Konkrét közönséget célozhatunk meg vele
• Rövid távon a megtérülés magasabb
SEO vagy fizetett hirdetés – melyiket válaszd?
A kérdésre nehéz egyértelmű választ adni, minden a céljaidtól függ. Ha instant eredményekre vágysz, adott közönséget szeretnél megcélozni, akkor a fizetett hirdetésekre érdemes fókuszálnod.
Egy átfogó SEO stratégia viszont abban segít, hogy exponenciálisan és folyamatosan bővítsd az általános elérésedet. A felhasználók kevésbé bíznak a fizetett hirdetésekben, különösen egy rosszul megtervezett reklám lehet riasztó, tolakodó. A SEO segítségével a márka hitelessége javul, hiszen a felhasználók jobban megbíznak az organikus eredményekben. Az anyagi szempontokat figyelembe véve szintén a SEO a nyerő választás. Hasonló számú látogató szerzéséhez fizetett hirdetések esetén sokkal többet kell költeni, mint SEO esetén.