Az önerejéből milliomossá váló bestseller-író a CNBC-nek egyenesen úgy fogalmazott, hogy "egy új autó vásárlásánál nincs az életben nagyobb pénzkidobás, az Y-generáció ennél rosszabb pénzügyi döntést nem hozhat".
Bach ezután kifejti, amit eddig is tudhatott mindenki, aki csak egy kicsit is körülnézett valaha az autópiacon, hogy az új autó értéke az első év végére 20-30 százalékkal csökken, és ötéves korára akár a 60 százalékát is elvesztheti.
Ezt az eleve rossz pénzügyi döntést sokan azzal tetézik, hogy kölcsönt vesznek fel az új autó megvásárlására. "De miért venne fel kölcsönt bárki is egy olyan vagyontárgyra, amely azonnal elveszti értékének 30 százalékát?" - teszi fel a kérdést Bach.
Azért javasol is helyette megoldást, hogy ne kelljen nélkülözni az új autó illatát: "Vásároljon egy olyan autót, ami két- vagy hároméves bérletből származik, mert ez az autó szinte új, és erre 30 százalékos kedvezményt kaphat.
Egy lízingelt autó általában jó állapotban van, és nem futott túl sokat, ám mivel nem régi, így egy új autó töredékéért lehet megvenni.
Bach azt is figyelmünkbe ajánlja, hogy újautó-vásárlásnál ne a havi törlesztőket vegyük figyelembe, hanem azt, hogy mennyibe kerül az autó a teljes futamidő alatt. A töresztők éves díja akár 2-3 havi fizetésünket is elviheti, így érdemes ezt is végigszámolni, és feltenni a kérdést magunknak: tényleg szükségünk van arra csili-vili új autóra vagy jó lesz esetleg inkább egy kicsit öregebb, de még mindig jól kinéző, jól futó is?
(Bach itt az amerikai árakkal kalkulál, így havi 500, évi 6000 dollárral számol, míg Magyarországon a tipikus hitelösszeg egymillió forint, a havi törlesztő 20-28 ezer forint, attól függően, hogy 250 forintot meghaladja-e a jövedelmünk és a választott hitelfolyósító pénzintézethez utaljuk-e a fizetésünket vagy sem, ami éves szinten olyan 240-330 ezer forintra rúg.)