2018. augusztus 9. 09:28
mfor.hu

Több német óriáscég is közzétette negyedéves számait, az Adidas a vártnál jobb, míg Merck csalódást keltő eredményről számolt be.

A Thyssenkrupp ma reggel publikálta negyedéves számait, melyben veszteséget riportált az ipari egységénél, ezzel lehúzva negyedéves számait. Az adózás előtti eredménye a vállalatnak 332 millió euróra esett az egy évvel korábbi 620 millió euróról. Ez a hír azonban nem érheti váratlanul a befektetőket, hiszen a cég egy héttel korábban már közölte, hogy az ipari szolgáltatások divíziója rosszabbul fog teljesíteni a megugró költségek és a lassuló értékesítések nyomán. A vállalat negatív készpénzállományt (-1,59 milliárd euró) termelt az elmúl 9 hónapban, és ezzel maga a vezérigazgató sem elégedett, és elismerte, hogy ez hosszútávon nem fenntartható. Bevétel soron tudott egyedül erősíteni a vállalat a tavalyi azonos negyedévhez képest, 11,117 milliárd euró lett az ezt megelőző 10,929 milliárd euró után, írta hírlevelében az Equlior.

A Deutsche Telekom megnövelte az éves eredmény-előrejelzését,100 millió euróval 23,4 milliárd euróra, miután az amerikai T-Mobile a vártnál jobban teljesített. Az Egyesült Államokban 1 millió új ügyfelet szerzett a második negyedévben, míg Németországban egyre többen választanak kettő vagy több szolgáltatást a DT-től. A cég bevétele elmaradt a várttól, 18,37 milliárd eurót ért el 18,45 milliárddal szemben, míg a második negyedéves EBITDA-ja 5,93 milliárd euró lett, ezzel 800 millió euróval felülmúlta a várakozásokat. Miközben a cég elvesztett 137 ezer ügyfelet Németországban, majdnem 3%-kal növelte a mobilszolgáltatásokból befolyó bevételét. A német piacon a bevétele 0,9%-ot csökkent, de az EBITDA-ja közben 1,9%-ot nőtt.

A Merck ma reggel tette közzé gyorsjelentését,melyben a második negyedéves EBITDA-ja még a legalacsonyabb elemzői várakozást is alulmúlta. 920 millió euró lett a tény EBITDA Q2-ben, az elemzői konszenzus 956,2 millió euró volt. Bevételben azonban felülmúlta a cég a várakozásokat, 3,71 milliárd euróról számolt be a várt 3,62 milliárd euróval szemben. A vezetés megerősítette az előrejelzését az organikus bevétel és EBITDA növekedési tervére. A cég a gyengébb teljesítményt kedvezőtlen devizaárfolyam hatásokkal magyarázza.

Az adidas erős számokat jelentett a második negyedévben. A német sportszergyártó üzemi eredménye 592 millió euró lett, ezzel magasan felülmúlta a konszenzus értékét, 548,8 millió eurót, és a legmagasabb elemzői előrejelzésnél is jobb volt. A bevételek 5,26 milliárd euróra rúgtak, míg a várakozás 5,17 milliárd volt, tehát ezt is túlteljesítette. A cég a teljes éves előrejelzéseit nem változtatta meg, továbbra is 10 százalékos bevétel növekedést várnak. A teljes éves bruttó marzsot 0,3%-os emelkedéssel 50,7%-ra várják. A vezérigazgató szerint az erős futball világbajnokság húzta az eladásokat, és jól teljesítettek a fontos piacokon: Észak-Amerikában és Kínában.