A pesti alsó rakpart átalakítására vonatkozó, napokban nyilvánosságra került döntéssel összefüggésben súlyos kifogásai vannak a Magyar Autóklubnak.
"A főváros ezzel felrúgja a 2022-ben aláírt megállapodást, ezzel elmarad a tervek érdemi megvitatása, s az Erzsébet híd térségében tervezett beavatkozás az egész rakparti szakaszon torlódást fog okozni" - írják.
Ezenkívül szorgalmazzák a forgalomtechnikai tervek hiánytalan közzétételét és érdemi megvitatását, és kifogásolják, hogy az Autóklub szakmai észrevételeit a BKK rendre figyelmen kívül hagyta. Véleményük szerint az autómentesítési terv a Március 15. térnél nem vizsgálta az áteresztőképesség alakulását, és nem ad választ arra, miként valósul meg a rakpart kétirányú járhatóságának fenntartása az Irányi utcánál.
Ugyan a beavatkozás csak a rakparti útvonal csekély részét érintené, hatására az úttengely egészét „trombózis” jellegű trauma érné - vélik.
Sérelmezik azt is, hogy bár 2022-ben széles körű támogatással megállapodás született, miszerint a rakpart lezárására csak „monitoringtesztelés” igazoló eredményei alapján kerülhet sor, nem készült el a monitoringrendszer és az erre épülő vizsgálat sem. A jelentős forgalmi hatással járó beavatkozás ellentétes az „áteresztőképesség nagyságrendi megtartását” rögzítő megállapodással, ezért a főváros döntése a közlekedési rendszer működőképességét szem előtt tartó közös nyilatkozat felrúgásával egyenértékű - áll a Magyar Autóklub közleményében.