4p

A 4. hét nézettségi adatai kissé furcsán alakultak, különösen a hírműsorok szempontjából.

Meglepő heti győztes született, azonban mielőtt rátérnénk erre, nézzük hogyan alakult a kereskedelmi csatornák hétköznapi programja, amelyben ezúttal nem történt változás. Az RTL teleregénye, a Pokoli rokonok csapott össze a TV2 régiségkeresős vetélkedőjével. A csatát a teljes lakosság körében ezúttal is a Kincsvadászok nyerte, adásonként átlagosan 734 ezres nézőszámával, míg a sorozatot átlagosan 526 ezren nézték.

A kereskedelmi szempontból legfontosabb, a hirdetőket leginkább érdeklő 18-59 évesek korcsoportjában hasonlóan alakult a kép, ugyanis a TV2 műsora 20,5 százalékos közönségarányt tudott felmutatni, szemben az RTL-es program által elért 18,1 százalékkal.

Az esti műsorsáv második felében mindkét csatorna ismétléseket sugárzott, ezek néhány százezer nézőt vonzottak a képernyők elé.

Hírek harca

Míg a 3. héten az okozott meglepetést, hogy az RTL Híradója hosszú idő után nyerni tudott a teljes lakosság körében, a 4. héten ismételten a csatornák hírműsorai csaptak össze a hét legjobbjának címéért.

Január 23-án, azaz csütörtökön egyértelműen tudni akarták a híreket a magyarok, ugyanis mindkét műsor rendkívül magas nézettséget produkált. Ez annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy ezen a napon kapott több száz iskola fenyegető emailt reggel, és ekkor rendeltek el bombariadókat országszerte. A fej-fej mellett összecsapás végül így alakult:

  • a Tények hírműsort 786 ezren nézték a TV2-n, ezzel pedig a hét legnézettebb műsora lett;
  • míg az RTL Híradót 770 ezren követték.

Érthető módon a tévézőket is érdekelte az iskolákat ért fenyegetés
Érthető módon a tévézőket is érdekelte az iskolákat ért fenyegetés
Fotó: Facebook / Magyarország Kormánya

Sportesemények

A 4. héten a sportesemények közt a fő attrakciót továbbra is a magyar férfi kézilabda-válogatott szereplése jelentette a világbajnokságon, két meccs is felkeltette a nézők érdeklődését:

  • a Katar-Magyarország találkozón 29-23-ra nyert a magyar csapat, amit 312 ezren néztek;
  • a Magyarország-Ausztria meccsen pedig 29-26-os győzelem született, ezt 225 ezer néző figyelte.

Az Európa Liga keretében a Ferencváros az Eintracht Frankfurt csapatával találkozott, a Fradi 2-0-ás vereségét 262 ezren kísérték figyelemmel.

Csendes hétvége

Miután a TV2 továbbra sem jelentkezik szuperprodukcióval, tehetségkutatóval vagy saját gyártású műsorral a hétvégi estéken, az RTL ismét komoly versenytárs nélkül tarolhatott szombaton és vasárnap. Szombaton A mi kis falunk legújabb epizódja 677 ezres nézettségével fölényesen nyert, jelentősen felülmúlva a párhuzamosan sugárzott Indiana Jones és a kristálykoponya királysága 212 ezres nézőszámát.

Az A mi kis falunk teljesítményének egyébként az RTL a 18-59 évesek korcsoportjában is örülhetett, ugyanis az adás 374 ezres nézettségével és 25,1 százalékos közönségarányával könnyedén húzta be a győzelmet a szegmensben.

Vasárnap az RTL-en új epizóddal jelentkezett a Cápák között, amelyet a teljes lakosság körében 589 ezren néztek. Az üzleti vetélkedő ezzel könnyedén maga mögé utasította a párhuzamosan sugárzott Meg – Az őscápa című filmet, amely 319 ezres nézőszámot ért el.

Megint az RTL örülhetett

Ameddig a TV2 nem kezd érdemi műsorsugárzásba a hétvégi estéken, nem tud labdába rúgni az RTL mellett, hiszen a 18-59 évesek korcsoportjában az A mi kis falunk, a Házon kívül és az RTL csütörtöki híradója végzett a toplista első három helyén.

Ugyan a hétköznapokon a Kincsvadászok stabilan teljesít a TV2-n a fiatalabbak körében is, ez sem volt elég arra, hogy a hétvégi fölényt egyensúlyozza. Így a győzelem az RTL-nek jutott, ezzel a 18-59 évesek korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában ők kerekedtek felül, és 16,7 százalékukkal lenyomták a TV2 14,6 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!