2p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hofreiter szerint „Magyarország hídfőállás a műszaki tudás kiáramoltatásához”, és ebben Kína is szerepet játszik.

A Mercedes több mint egymilliárd eurós beruházással bővíti kecskeméti gyárát 2026-ig – idézi fel a német Exxpress. Új szerelőcsarnokok, digitalizáció és rugalmas gyártósorok – mindaz, ami Németországban túl drága, túl bonyolult vagy túl kockázatos lenne, most Magyarországon valósul meg.

Geopolitikai sakkjátszmák és ingadozó tőkepiacok – Hogyan pozícionáljuk befektetéseinket?
A témában a Klasszis Média május 27-én 17 órától geopolitikai szakértők, gazdasági elemzők, befektetési szakemberek részvételével tart rendezvényt.

Vegyen részt Ön is! Klasszis Befektetői Klub - részletek és jelentkezés >>

A BMW is új üzemet nyit Debrecenben, ahol a jövőben az új, teljesen elektromos iX3 modell készül majd – szén-dioxid-semlegesen, hosszú távú tervezéssel. Az Audi több mint harminc éve gyárt Győrben, ahol 2023-ban 180 ezer járművet és több mint másfél millió hajtásláncot állított elő.

A beruházási hullámot Anton Hofreiter, a Zöldek politikusa és a német Bundestag Európa-ügyi Bizottságának elnöke bírálta. A német Auto Motor und Sport magazinnak úgy fogalmazott: „A német nagyvállalatok naivan bánnak az autokráciákkal.” Hozzátette: „Magyarország eközben különadókkal és rögzített alacsony árakkal nyomja el a német középvállalkozásokat, és ezzel azt kockáztatja, hogy kiszorítja a külföldi cégeket.”

Hofreiter szerint „Magyarország hídfőállás a műszaki tudás kiáramoltatásához”, és ebben Kína is szerepet játszik.

Az Exxpress szerint az autógyártó vállalatokat ezek az aggályok nem befolyásolják: Magyarország uniós tagállam, gazdaságilag stabil, és szoros kapcsolatban áll Németországgal.

A német gyártási környezetet az újság magas energiaárakkal, szigorú szabályozásokkal és a belső égésű motorok jövőjének bizonytalanságával jellemzi. A Mercedes a következő három évben 100 ezerrel kevesebb járművet tervez Németországban gyártani. A lap megjegyzi, hogy a német vállalatok olyan országokat keresnek, ahol adott a tervezhetőség, az infrastruktúra, a kedvező bérszínvonal és a politikai stabilitás. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!