3p

Akadt néhány érdekesség a 22. hét nézettségi adataiban.

A nyár közeledtével a kereskedelmi csatornák hétköznap esti programja igencsak fékezett habzású, két vetélkedő harcol egymással a munkanapokon. Az RTL-nek úgy tűnik, továbbra is bejön a Szujó Zoltán vezetésével érkező ’The Floor’, amely a héten 476 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni. A műsor a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek körében sem teljesít rosszul, 153 ezres átlagos nézettsége mellett 17,7 százalékos közönségarányt ért el.

A TV2 párhuzamosan a Zsákbamacska új részeit küldte harcba, ez 405 ezres átlagos közönségszámával elmaradt a rivális vetélkedőtől. A kép hasonlóan alakult a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is, hiszen itt 88 ezer nézőt regisztráltak egy rendkívül halovány, 10,2 százalékos közönségarány mellett.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 22. héten is.

A választási vita is feltűnt a nézettségi adatok közt
A választási vita is feltűnt a nézettségi adatok közt
Fotó: Depositphotos

Furcsán alakult a heti toplista

A legnézettebb műsor ezúttal is a TV2 hírműsorának, a Tények egyik adása lett – ez annak fényében nem meglepő, hogy hiányoznak az igazán népszerű szórakoztató műsorok a heti repertoárból. Az abszolút győztes a hétfői kiadás lett, ennek tematikájában a TV2 Play-en elérhető információk szerint balesetek, egy nyíregyházi pedofil ügye, és egy gyermekbántalmazásról szóló riport mozgatta meg annyira a közönséget, hogy 618 ezren nézték a képernyők előtt.

Ennél azonban sokkal érdekesebb a lista második helyezettje, ugyanis a sok huzavona után megrendezett, legbarátibban is „vegyes” kimenetelűnek nevezhető listavezetői vita is sokakat érdekelt: 594 ezren nézték a közmédia adását csütörtök este – különösen azért, hogy megtudják, mire megy egymással Deutsch Tamás és Magyar Péter.

Sportesemények

Két nemzetközi mérkőzés tartotta lázban a 22. héten a közönséget, ezek közül kiemelkedik a Bajnokok Ligája döntője. A Borussia Dortmund és a Real Madrid összecsapásából a spanyol csapat került ki győztesen, és a 2-0-s győzelemmel megszerezte 15. bajnoki címét a klubcsapatok csúcsligájában. A teljes lakosság körében 586 ezren nézték a döntőt, míg

a 18-49 évesek korcsoportjában 245 ezren ültek a képernyők előtt 26,1 százalékos közönségarány mellett, így toronymagasan nyerte a meccs a kategóriát.

A sportesemények toplistájára felfért az UEFA Konferencia Liga döntője is, az Olympiakosz és a Fiorentina összecsapásából a görög csapat emelkedett ki győztesen, és 1-0-s eredménnyel nyert. Ezt 209 ezren nézték a készülékek előtt.

Nem volt izgalom a hétvégén

A mostanra megszokott módon ezúttal is az RTL-nek állt a zászló hétvégén, hiszen mindkét pihenőnapon nyerni tudott a csatorna. Szombaton a saját gyártású focis sorozat, a Gólkirályság indult valódi kihívó nélkül, 399 ezres nézettséget hozva, szemben a TV2-n adott ’A függetlenség napja’ 187 ezres közönségszámával.

Vasárnap a ’Cápák között’ 482 ezres nézőszámával nyomta le a modelleket: a TV2 modell-tehetségkutatója, a ’Next Top Model Hungary’ fináléjában is csak 471 ezer nézőig jutott.

Így alakult a heti végeredmény

Az a 22. hét nézettségi adatain is látszott, hogy közeleg a nyár, és vele a tévés holtszezon is – a következő hónapokban kiugróan jó számokat nem fogunk látni. A győztes csatorna ennek ellenére sem volt kérdés, hiszen a ’The Floor’ és az RTL hétvégi műsorainak jó teljesítménye bebiztosította, hogy az átlagos napi közönségarányok harcában a két csatorna közül az RTL kerekedett felül, és 13,2 százalékával lenyomta a TV2 9,9 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!