4p

Folytatódik a nyári lazulás, legalábbis ami a televíziós csatornák műsorát illeti. A 31. héten sem az RTL-nek, sem a TV2-nek nem sikerült igazán nagyot villantania: a pálmát – nevető harmadikként – a köztévé vitte el. Ami egyáltalán nem meglepő, hiszen a Hungaroringre érkezett a Forma-1. 

A nyári műsorrend kialakítása minden évben nagy kihívást jelent a tévécsatornáknak: a nézettség ilyenkor érthető módon megcsappan. Viszont ahogy a múlt heti adatok is mutatták, egy viszonylag eseménytelen, lusta nyári vasárnapon is van, ami képes odaszögezni a sportrajongókat a képernyő elé: például a Forma-1. 

Nem volt ez másképp augusztus első hétvégéjén sem, amikor a népszerű autóverseny-sorozat következő állomására, a Hungaroringre érkezett. Borítékolható volt, hogy a közvetítést az átlagosnál többen követik majd; és így is volt. Az M4-en sugárzott szombati időmérő edzésre még csak 169 ezren voltak kíváncsiak a kereskedelmi szempontból kiemelten fontosnak számító 18-59 éves korosztály tagjai közül, a vasárnapi Magyar Nagydíjat viszont már 338 ezren követték. Ez igen magas, egész pontosan 35,8 százalékos közönségarányt jelent.

A teljes lakosság körében is népszerű volt a mogyoródi futam – nem úgy, mint a helyszínen árult 6-7 ezer forintos hamburger. Több mint 662 ezren kapcsoltak a köztévé sportcsatornájára, ami ebben a műsorsávban nyáron kiemelkedően jó eredménynek számít. 

A 18-59 éves korosztály körében a Forma-1 után a múlt héten is a hírműsorok bizonyultak a legnézettebbnek. A Tényeken és RTL Híradón kívül a top tízbe az RTL politikai-közéleti heti magazinműsora, a Házon kívül verekedte be magát, mégpedig a második helyre; 206 ezres nézőszámmal. A TV2-n futó Legyen Ön is milliomos! negyedik adását ennél valamivel kevesebben – 185 ezren – követték, ami a tizedik helyhez volt elég. A teljes lakosság körében a Palik Lászlóval újrahangolt, tavaly ősszel ismét műsorra tűzött kvízműsor bizonyult a második legnézettebbnek: 581 ezren voltak kíváncsiak rá.  

Kapcsolgatunk? Kapcsolgatunk
Kapcsolgatunk? Kapcsolgatunk
Fotó: Depositphotos

Vetélkedők és sorozatok: a felhozatal az évszaknak megfelelő

Hétköznap esténként továbbra is a szórakoztatásé volt a főszerep mindkét csatornánál. Az RTL a holland mintára gyártott vetélkedővel, Az ugrással igyekezett képernyő elé ültetni a játékos kedvű nézőket, míg a TV2-n rendületlenül pörgött a Szerencsekerék, Kasza Tibor vezetésével. Utóbbi azonban jóval népszerűbbnek bizonyult: míg a Gundel Takács Gábor nevével fémjelzett kvízműsor legnézettebb adására is csak 300 ezren kapcsoltak, addig a Szerencsekerék legjobban futó részére 479 ezren voltak kíváncsiak. 

A délutáni műsorsávban adott sorozatok nézettsége a korábbi hetekéhez hasonlóan alakult. A TV2 továbbra is két török szériával, Az aranyifjúval és a Féktelen szívvel erősít, az RTL pedig még mindig műsoron tartja a Drága örökösök című magyar vígjátéksorozatot, amelynek legerősebb epizódja is csak 60 ezer nézőt érdekelt. Szemben a Féktelen szívvel, amire 392 ezren kapcsoltak. 

TV2 vs. RTL: nyáron is őrzi előnyét a TV2

A főműsoridőben mért közönségarány tekintetében ezúttal sem volt igazán markáns különbség a két rivális kereskedelmi tévécsatorna között: a TV2 a 18-59 éves korosztály 12,7 százalékát érte el, míg az RTL esetében ez az arány 11,5 százalék volt.

Ami a csatornacsoportok menetelését illeti: az RTL egy vastag hajszállal (29,8 százalék) maradt le a TV2 csoport mögött (30,5 százalék), míg az MTVA műsorai 9,5 százalékos közönségaránnyal futottak. 

Napi bontásban ismét a TV2 bizonyult erősebbnek: a csatorna öt napot is behúzott. Egyedül vasárnap sikerült felülkerekednie az RTL-nek a maga 14,2 százalékával – míg a TV2 aznap 11,9 százalékos közönségarányt produkált. Utóbbi egyébként az éves összesítésben is megtoldotta előnyét: 152 estét húzott be fő versenytársával szemben. Az RTL idén eddig 63 estén bizonyult jobbnak. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!