4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uborkaszezon egy kis izgalmat azért tartogatott a 30. héten: kiegyensúlyozottabbá vált a két legnagyobb kereskedelmi csatorna küzdelme. Legalábbis, ami a főműsoridőben sugárzott tartalmat illeti. 

A nyári televíziós műsorínségben nem meglepő, hogy a hírműsorok népszerűsége a korábbi időszakokhoz képest megugrik – a legnézettebb húsz műsor között ezúttal 15 tartozott ebbe a kategóriába –, az viszont igen, hogy a 30. héten a Forma-1 Belga Nagydíjra voltak a legtöbben kíváncsiak a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-59 éves korcsoport tagjai közül. Ezzel megtörtént az, amire egyébként nem gyakran van példa: az M4 egyetlen műsor erejéig maga mögé utasította a nagy kereskedelmi riválisokat. A belga futamra egyébként 234 ezren voltak kíváncsiak a Nielsen Research adatszolgáltató statisztikája szerint, ami 25 százalékos közönségarányt jelent ebben a korcsoportban. 

A top tízbe még két RTL Híradó került – a legnézettebb adást 232 ezren követték – és négy Tények. A TV2 hírműsorának legnézettebb adására 208 ezer ember kapcsolt. A legjobb tízbe ezeken kívül a Legyen Ön is milliomos! című vetélkedőnek (TV2), a Házon kívül című politikai-közéleti magazinműsornak (RTL) és a TV2 közéleti magazinműsorának, a Naplónak sikerült bekerülnie. 

Mire voltak kíváncsiak a legtöbben? 

A teljes lakosság körében egy kicsit másképp alakult a tíz legnézettebb műsor sorrendje. Az élen az RTL-Híradójának egyik adása végzett, amit 604 ezren követtek. Második helyre egy Tények-adás került: erre több mint 561 ezren kapcsoltak. A harmadik helyet a TV2-n futó Legyen Ön is milliomos! szerezte meg. A 2000 óta kisebb-nagyobb megszakításokkal gyártott és sugárzott televíziós műveltségi kvízműsor tavaly újabb ráncfelvarráson esett át – a műsorvezetői székben Palik László váltotta a korábban játékosokat pókerarccal faggató Gundel Takács Gábort. A vetélkedő harmadik részére közel 556 ezren kapcsoltak.

A legnézettebb tízbe a hírműsorokon kívül még a Napló verekedte be magát, mégpedig a nyolcadik helyre, ami több mint 514 ezer nézőt hozott a csatornának. A Forma-1 Belga Nagydíj a teljes lakosság körében viszont csak a huszadik legnézettebb műsornak bizonyult: 437 ezren követték. 

A nyár nem szipkázta el teljesen a tévénézőket
A nyár nem szipkázta el teljesen a tévénézőket
Fotó: Depositphotos

Vetélkedők harca

Mindkét nagy kereskedelmi csatorna vetélkedővel szeretné bevonzani a nézőket hétköznap esténként. Az RTL továbbra is a holland formátum alapján gyártott, itthon Szujó Zoltán vezetésével adásba kerülő The Floort „küldi harcba” a TV2 Szerencsekerekével szemben, amit Kasza Tibor koordinál. Utóbbi azonban rendre magasabb nézőszámot produkált: míg a The Floor legjobban futó adását – csütörtökön – 313 ezren követték, addig a Szerencskerék legpörgősebb adására – szerdán – 481 ezren voltak kíváncsiak. 

Ha sport, akkor autóverseny

A teljes lakosság körében meglepő módon nem a szingapúri vizes vébé magyar érdekeltségű döntői bizonyultak legnézettebbnek, hanem a már említett Forma-1-es belga futam, ami összességében a huszadik helyre került. A spanyol-magyar férfi vízilabda-döntője 352 ezer embert érdekelt – ezzel a 36. legnézettebb műsor lett  –, míg a görög-magyar női döntőt 287 ezren követték, ami viszont összességében csak a 49. helyre volt elég. 

Egy kis izgalom az uborkaszezonban

Szoros küzdelmet hozott a múlt hét a csatornák és csatornacsoportok főműsoridős harcát illetően. A TV2-csoport műsoraira a 18-59 év közöttiek 30,4 százaléka kapcsolt, míg az RTL-csoport műsoraira a korcsoport tagjai közül 29,4 százalék volt kíváncsi. A TV2 e tekintetben csak orrhosszal előzte meg az RTL-t: előbbi 12,7, utóbbi 12 százalékos közönségarányt ért el.

Ami a napi bontást illeti: a hétfő fej-fej melletti küzdelmet hozott; mindkét nagy kereskedelmi csatorna 12,6 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben, a hét további részében pedig csak apró különbségek mutatkoztak. A szombatot nüansznyi előnnyel az RTL húzta be (11 vs. 10,9 százalék), míg a vasárnapot a TV2 vitte (13,1 vs. 11,5 százalék).  

Gigászok csatája: a helyzet éves szinten változatlan

Ami a két legnagyobb kereskedelmi tévécsatorna éves nézettségi harcát illeti: idén a 18-59 évesek körében eddig 146 estét húzott be a TV2, és csak 62-t az RTL. Ez nagyjából 70-30 százalékos arányt jelent előbbi javára.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!