Miért szerződött a Szuverenitásvédelmi Hivatal Balásy Gyula cégeivel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal több mint 1 milliárd forint értékben? – kérdezte a Telex az állami szervezetet.
A szerződésről Hadházy Ákos parlamenti képviselő posztolt először a Facebookon, és megjegyezte, a dokumentum legérdekesebb része, hogy bár szerződést a felek október 11-én írták alá és 2025. február 28-ig érvényes, ebben a szűk 5 hónapban tervezik kiszórni a több mint 1 milliárd forintot, lényegében reklámköltésekre. Az összes 80 százaléka (ami még mindig több, mint 1 milliárd) egyebek mellett olyan célokra használható fel, mint: film- és rádióreklám gyártása, televíziótechnika, reklámajándékok és ruházat gyártása, marketing és dekorációs elemek gyártása, PR-ügynökségi feladatok, rendezvénytechnika, rendezvénykellékek, rendezvénydekoráció, catering, programlehetőségek, foglalkozások, fellépők.
A válasz megdöbbentő. Eszerint: "a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek ennek az összegnek a többszörösét költik el, hogy a saját gazdasági és politikai érdekeiknek megfelelően manipulálják a magyar közvéleményt” – közölte Szolomájer Balázs, a Szuverenitásvédelmi Hivatal sajtófőnöke.
Lapunk az utóbbi hetekben több cikkben is foglalkozott a Balásy Gyula cégeivel kötött állami szerződésekkel, írásainkat itt találja.