2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy független vizsgálat tárja fel a Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás okait . mondta a MÁV kinevezett vezérigazgatója, Hegyi Zsolt, aki szerint azt már tudni lehet, hogy műszaki probléma miatt történt a baleset.

A vezérigazgatói posztot szeptember 1-jétől betöltő szakember Lázár János közlekedési miniszter két héttel ezelőtt bejelentett ötpontos akciótervének minden pontját fontosnak tartja, de ezek nem ugyanakkor fognak megvalósulni - mondta el az M1 szerda reggeli műsorában.

A pályarekonstrukciók esetében például az a cél, hogy már 2025-től elinduljanak az építkezések, az új járművek beszerzése évekig tarthat, míg a használt vonatok vásárlása sokkal gyorsabb lehet, így ezek akár már jövőre megérkezhetnek.

Hegyi Zsolt, az új vezető a köztévén nyilatkozott
Hegyi Zsolt, az új vezető a köztévén nyilatkozott
Fotó: MÁV-Start Zrt.

Arra a felvetésre, miszerint egy nehéz időszakban veszi át a MÁV irányítását például a Keleti pályaudvaron történt kisiklás miatt, Hegyi Zsolt azt válaszolta, hogy a hibát elhárították, a közlekedés azóta folyamatos, ”mindig az a kérdés, hogy ebből a helyzetből tudunk-e általános következtetést levonni”.

Mint mondta, az esetleges mulasztásokat vagy hibákat egy független vizsgálat tárja fel, így lesz ez a Keleti pályaudvarnál történt baleset kapcsán is, ezért erről egyelőre nem mondott többet. Hozzáfűzte, hogy gyors lépésekre van szükség az utasokkal való kommunikáció fejlesztése terén; gyorsítani és pontosítani kell az információkat az utasok felé különösen az ilyen havária esetekben.

Hegyi Zsolt arról is beszélt, hogy azt már most is lehet tudni, hogy a kisiklást egy műszaki probléma okozta, de a konkrétumokat a független vizsgálat fogalmazza majd meg.

„Megelőző karbantartás most is van, az a kérdés, hogy tud-e ez jobb lenni, pontosabb lenni, szakszerűbb lenni és az adott körülményekre jobban reagálni” – emelte ki, hozzátéve, hogy a balesetek elhárításának fedezete a MÁV költségvetésében biztosítva van.

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke épp ma beszélt a témával kapcsolatban lapunknak: 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!