4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV megnyugtatja a tisztelt utazóközönséget: az osztrákok tudnak vasutat üzemeltetni, ezért visszafelé rendben jönnek a vonatok. Aki viszont innen indul, jobb, ha egy órával hamarabb kimegy a pályaudvarra.

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása alapján október 2-tól, hétfőtől október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik - emlékeztet friss közleményében a MÁV. Aki tovább szeretne közlekedni Linz, Salzburg vagy München felé, annak Bécsben át kell szállnia.

A közlemény nem részletezi, de az ÖBB intézkedésének oka, hogy a MÁV nem tudta a nemzetközi vonatokat pontosan közlekedtetni, az ÖBB pedig nem vállalja át az utasok felé azt a kellemetlenséget, amit egy fél-egy órás (vagy ki tudja, mekkora) késéssel beérkező vonat tud okozni az utazás további szakaszán is. 

Hogy vajon ennek az újabb botránynak lesz-e felelőse, azt boncolgatja kollégánk legrissebb jegyzetében:

A MÁV mostani közleménye részletezi, mely vonatokat érinti a változás, melyeken kell a magyar utasoknak bécsi átszállásra számítani. A Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek azok, amelyek csak Bécsig közlekednek (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Az utasaik bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé.  

A Railjet Salzburgban - magyar utasoknak nagyrészt csak átszállással! Fotó: Depositphotos
A Railjet Salzburgban - magyar utasoknak nagyrészt csak átszállással! Fotó: Depositphotos

Nyugalom, az osztrák részen minden oké

A MÁV ezen kívül két fontos információt üzen az utasoknak. Az egyik üzenet: nyugi, az osztrákok tudnak vasutat üzemeltetni - legalábbis az olvasható ki abból, hogy megnyugtatják a közönséget:

a másik irányból, Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik. Az utasaiknak Bécsben nem kell átszállni.

Mi lenne, ha egy órával hamarabb indulnának el...?

A másik üzenet pedig szépen rávilágít a helyzet tragikomikumára, és arra, hogy nem az átszállás lesz az egyetlen kellemetlensége a magyar utasoknak, hanem az, hogy sok esetben épp nem lesz mire átszállni, mert az osztrák vasútnak esze ágában sincs alkalmazkodni a bénázó magyar kollégákhoz. Ezért azt javasolják: 

annak érdekében, hogy utazását Bécstől biztosan az eredeti Railjettel tudja folytatni, a Bécsbe történő eljutáshoz – az eredetileg tervezett utazásához képest – 1 órával korábban induló nemzetközi vonatot válassza.

Ezeket a vonatokat javasolja a MÁV az utasoknak:

  • A Keleti pályaudvarról Zürichbe 6:40-kor induló Railjet xpress (RJX 162)
  • A Keleti pályaudvarról Bécsbe 8:40-kor továbbinduló Hortobágy EuroCity (EC 140)
  • A Keleti pályaudvarról Bécsbe 10:40-kor induló Liszt Ferenc EuroCity (EC 142)
  • A Keleti pályaudvarról Bécsbe 12:40-kor induló Csárdás EuroCity (EC 144)
  • A Keleti pályaudvarról Bécsbe 14:40-kor továbbinduló Transilvania EuroCity (EC 146)

Hogy a gyakorlatban ez hogy működik majd, azt egyelőre nem tudjuk, de azt írja a vasúttársaság: az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvénytartamukon belül más vonatokon is igénybe vehetők, amennyiben az utas a külföldi csatlakozás biztosítása érdekében a korábbi vonattal utazna el. A korábbi vonattal utazók számára díjmentes helyfoglalást és kerékpárhelyjegyet  biztosítanak - persze csak a férőhelytől függően.

Maradt 1-2 vonat, amiről nem kell átszállni

A változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint: a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat (RJX 162, RJX 42) a teljes útvonalon közlekedik. A változás emellett nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight (EN 462) közlekedését sem.

Aki a kaotikus helyzet ellenére a MÁV szolgáltatását igénybe véve utazna Bécsbe vagy méginkább azon túl, az itt tájékozódhat a friss tudnivalókról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!