A pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére, építési engedélyezési és kivitelezési terveinek elkészítésre, valamint az engedélyezési eljárások lefolytatására, minden szükséges engedély megszerzésére keresik a jelentkezőket. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pályázata szerint a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása is a feladata. Az érintett szakaszokon a tervezőnek a közúti infrastruktúra és közterületek megújítása is a feladatát képezi - írja a pályázatról beszámoló magyarepitok.hu
A pesti fonódó villamoshálózat tervezésének célja, hogy a jelenleg rendkívül széttagolt pesti villamoshálózatot egységes rendszerbe foglalja és lehetővé tegye minél többféle hálózat kialakítását. Ennek érdekében az észak-déli tengelyen biztosítanak majd átjárható villamoshálózatot.
A feladat eredményeképp a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között új villamospálya épülhet mintegy 2,2 kilométer hosszban, a szükséges kapcsolódó villamos- és trolibusz-infrastruktúrával, amely lehetővé teszi, hogy az itt végállomásozó járatok összekötésével átlós, közvetlen kapcsolatot biztosító járatcsalád jöjjön létre Dél-Buda és Észak-pest térsége között.
A villamos építéséhez kapcsolódóan a Nyugati téren a felüljárót elbontják, így az ezzel kapcsolatos bontási munkák megtervezése is feladat. A beruházás során az érintett közterületek megújítása, zöldítése is feladat, törekedve a nagyvárosias, urbanisztikailag esztétikus, fenntartható kialakításra. A projekt tervezése során biztonságos, összefüggő kerékpáros infrastruktúrát szükséges kialakítani, továbbá a zöldfelületek arányát is növelni kell, ahol a közművek elhelyezkedése megengedi.
A kiírás szerint a kiviteli tervek 2027 második felére készülhetnek el, s ha lesznek a beruházáshoz források, akkor maga a kivitelezés ezután kezdődhet.
A BKK honlapja szerint a budapesti mobilitás kérdéseivel foglalkozó civil szervezetek és szakmai egyesületek együttműködési fóruma, a BKK által szervezett Mobilitási Témacsoport idén áprilisban és júniusban is napirendjére tűzte a beruházás tervezését. A BKK több szempontból megvitatta a felekkel a felvetődő kérdéseiket, és az észrevételek alapján pontosította a műszaki leírást. A civil egyeztetések a teljes tervezési folyamatot végigkísérik.