3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tervek szerint 2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban, a Bubi 3.0 rendszerében a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester.

A Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomásnál tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára - 4500-ra - emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhető válnak majd.

Nyeregben Karácsony Gergely és Walter Katalin
Nyeregben Karácsony Gergely és Walter Katalin
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A főpolgármester nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

"Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba" - fogalmazott, majd úgy folytatta: a Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogy hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabb közlekedünk.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója közölte, a Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomás a 208. a sorban. Mintegy 30 százalékkal bővítették az állomások számát az elmúlt három évben - mutatott rá.

Walter Katalin elmondta, a Bubi 2.0 2021 tavaszi indulása óta mostanra átlépték a 8 milliós bérlési számot. A napi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jelenlegi közbringa-rendszer, a Bubi 2.0 "hatalmas siker" - tette hozzá.

A BKK vezetője beszélt arról is, hogy a Bubi nagyon jó céllal jött létre, de "nem igazán vette figyelembe az ügyféligényeket, és ezért (...) nem tudott olyan sikereket elérni". A Bubi 2.0 kialakításánál meghallgatták az ügyfeleiket és figyelembe vették a digitális fejlődést is. Erre példaként említette azt, hogy könnyebbek lettek a kerékpárok és "teljesen új digitális alapú" lett a bérlés - mondta.

A Bubi 3.0-ról szólva közölte: a jelenlegi szerződés 2025 decemberében lejár, és a szolgáltatás folytonossága érdekében a közbeszerzést szeptemberben ki kell írni. Az a cél, hogy a Bubi 3.0 legalább olyan fejlődést hozzon, mint amit hozott a Bubi 2.0 - mondta Walter Katalin.

Szólt arról is, hogy a BKK rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen, továbbá kérdőívvel vizsgálja az felhasználók elégedettségét.

(MTI) 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!