2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Beázik a 3-as metró, amelynek felújítása nemrégiben fejeződött be, a BKV magyarázatából az derül ki,
hogy a talajvíz kicselezi a szigetelést.

A 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a víz és látványos vízfolyások alakultak ki az elmúlt időszak kitartó esőzése és havazása nyomán – írta a Népszava. Ilyen gondokról érkeztek hírek a Corvin-
negyed, a Határ út, a Kőbánya-Kispest, a Deák Ferenc téri, a Forgách és a Pöttyös utcai állomásról is.

„Ez a metróüzemeknél nem ritkaság. Jelen esetben is csak azért érdekes, mert nemrég fejeződött be a vonal rekonstrukciója” – kommentálta a beázásokat a Metróért Egyesület, arra utalva, hogy a 217,5 milliárd forintba kerülő felújítás több mint öt évig tartott, és az utolsó állomást 2023 májusában adták át. A metróvonalak üzemeltetését végző BKV Zrt. nem tagadta a sorozatos beázásokat, amelyeket egy ekkora beruházás után meglehetősen furcsa okokkal magyaráztak.


A vállalat Népszavának küldött válaszából kiderült, hogy a „talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátoossága, ogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így, ha egy adott vizesedési
hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés”.

Problémát okozott az időjárás a metróban. A kép illusztráció. Fotó: Mfor / Mester Nándor
Problémát okozott az időjárás a metróban. A kép illusztráció. Fotó: Mfor / Mester Nándor

 

Ennél talán lényegesebb, hogy több száz milliárd foritnot felemésztő M3 metrófelújítási projekt keretében „a felújítási időszak közben már aktív, látható vizesedések vízzárása történt meg”. Magyarul csak ott szigeteltek, ahol, már látható volt a beázás. Márpedig – tették hozzá – „a metró föld alatti épületszerkezetei 30-50 évesek, így a talajvizek és egyéb csurgalékvizek teljes kizárása csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges.” A teljes rekonstrukcióba tehát ez nem fért bele.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!