2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Jövő tavaszra kell elkészülnie az új KRESZ szakmai javaslatának.

Az Építési és Közlekedési Minisztériumnak 2025 márciusáig kell letennie a kormány asztalára a KRESZ megújítására vonatkozó szakmai javaslatait. Egy keddi háttérbeszélgetésen konkrétumokat is közöltek a körvonalazódó változtatásokról - írja a 24.hu.

Az első sarkalatos pont a háttérbeszélgetésen a vezetéstámogató rendszerek alkalmazása volt a járművezető-képzésben és -vizsgáztatásban. Régóta napirenden van a téma, hogy milyen eszközök használatát lehet megengedni az oktatójárműveken, ezért foglalkozni kell vele. De az alapvető elvárás továbbra is az maradna, hogy a gépjármű feletti uralmat nem veszítheti el a vezető.

Elavult a jelenlegi KRESZ
Elavult a jelenlegi KRESZ
Fotó: Depositphotos

Új információ a KRESZ-módosítással kapcsolatban az is, hogy a szimulátorokat újra beépíthetik az oktatásba. Nem elképzelhetetlen továbbá az sem, hogy a szimulátor szoftvere részt vegyen a jövőben az oktatásban is, és a gép maga tanítsa a járművezetőket.

Továbbá a munkacsoport az európai trendeket is figyelembe véve azt javasolhatja, hogy önkéntes lehetőségként Magyarországon is vezessék be a kísérővel történő vezetést. Svédországban például a tanulók 90 százaléka gyakorol már a képzés során kísérővel, akinek hatósági felkészítő tanfolyamon kell részt vennie. 

A kísérőket Európa más országaihoz hasonlóan viszont itthon is biztosan külön felkészítenék a feladatra, ami egy újabb közlekedésbiztonsági aspektusa lehet a témának - írja a 24.hu.

Lassan ötven éves a hatályban lévő KRESZ, de a kapcsolódó közlekedési szabályrendszerre is alaposan ráfér, hogy rendbe tegyük - írta Lázár János építési és közlekedési miniszter, megjegyezve: az a szándékuk, hogy megújítsuk a gépjárművezető-képzés és vizsgáztatás rendszerét. Továbbá áttekintik a jogosítványszerzés egészségügyi és pszichológiai alkalmassági követelményeit és az utánképzések hatékonyságát - amelyeken azok vesznek részt, akiknek valamilyen okból elvették a jogosítványát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!