1p

De egy fillér pluszpénzt sem szánnak erre célra 2035-ig. Mi lesz ebből?

Napok óta tart a szócsata a fővárosi HÉV-vonalak járműritkítása kapcsán, az ügybe már a MÁV egyik vezetője is belebukott.

A Népszava cikke szerint a helyzet valódi megoldásához, azaz a HÉV-járműpark teljes megújításához a jelenlegi árakon 560-630 milliárdos beruházás kellene, és még ehhez is hozzáadódna az infrastruktúra felújításának 2021-ben nagyjából 290 milliárd forintra becsült költsége.

Csakhogy a kormány frissen elfogadott közlekedési stratégiájában nemhogy ennyi, de egyetlen fillér sincs a HÉV-vonalak fejlesztésére szánva, miközben a jelenlegi járműparkból is több szerelvény eshet ki a kocsik fővizsgáinak összetorlódása miatt a jövő évben.

Minderről Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub (MKK) elnökségi tagja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának hétfői rendkívüli ülésén beszélt, amelyen egyébként a testület fideszes képviselői nem vettek részt.

A kérdésről akár Kiss Ambrust, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatóját is megkérdezheti a Klasszis Klub szerdai élő adásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!