Napok óta tart a szócsata a fővárosi HÉV-vonalak járműritkítása kapcsán, az ügybe már a MÁV egyik vezetője is belebukott.
A Népszava cikke szerint a helyzet valódi megoldásához, azaz a HÉV-járműpark teljes megújításához a jelenlegi árakon 560-630 milliárdos beruházás kellene, és még ehhez is hozzáadódna az infrastruktúra felújításának 2021-ben nagyjából 290 milliárd forintra becsült költsége.
Csakhogy a kormány frissen elfogadott közlekedési stratégiájában nemhogy ennyi, de egyetlen fillér sincs a HÉV-vonalak fejlesztésére szánva, miközben a jelenlegi járműparkból is több szerelvény eshet ki a kocsik fővizsgáinak összetorlódása miatt a jövő évben.
Minderről Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub (MKK) elnökségi tagja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának hétfői rendkívüli ülésén beszélt, amelyen egyébként a testület fideszes képviselői nem vettek részt.
A kérdésről akár Kiss Ambrust, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatóját is megkérdezheti a Klasszis Klub szerdai élő adásában.