2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összeért két vasúti felújítás a Szombathelyet és Budapestet összekötő vonalon, ami azzal jár, hogy az
utasoknak kétszer kell átszállniuk utazásuk közben.

A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az
utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk – adta hírül a Népszava. Az első szakaszon, Szombathelytől
Csornáig azért kell buszra ülniük, mert felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti
Vasút (GYSEV) Zrt. 

A kép illusztráció. Fotó: Mester Nándor
A kép illusztráció. Fotó: Mester Nándor

Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig juthatnak el vasúton. Ott újra
buszra kell ülniük, mivel a MÁV elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és
Szárliget közötti szakaszának felújítását. A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő
két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.

A GYSEV szerint „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend
betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” A cég szerint a MÁV régóta tudott a munkájukról.
A MÁV nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi
munkát nem halaszthatták el. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti
szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek
előtérbe – közölte a napilap érdeklődésére a MÁV kommunikációs igazgatósága.

„A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a
lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat. A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most
nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan
megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!