2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Összeért két vasúti felújítás a Szombathelyet és Budapestet összekötő vonalon, ami azzal jár, hogy az
utasoknak kétszer kell átszállniuk utazásuk közben.

A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az
utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk – adta hírül a Népszava. Az első szakaszon, Szombathelytől
Csornáig azért kell buszra ülniük, mert felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti
Vasút (GYSEV) Zrt. 

A kép illusztráció. Fotó: Mester Nándor
A kép illusztráció. Fotó: Mester Nándor

Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig juthatnak el vasúton. Ott újra
buszra kell ülniük, mivel a MÁV elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és
Szárliget közötti szakaszának felújítását. A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő
két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.

A GYSEV szerint „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend
betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” A cég szerint a MÁV régóta tudott a munkájukról.
A MÁV nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi
munkát nem halaszthatták el. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti
szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek
előtérbe – közölte a napilap érdeklődésére a MÁV kommunikációs igazgatósága.

„A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a
lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat. A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most
nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan
megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!