A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az
utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk – adta hírül a Népszava. Az első szakaszon, Szombathelytől
Csornáig azért kell buszra ülniük, mert felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti
Vasút (GYSEV) Zrt.
Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig juthatnak el vasúton. Ott újra
buszra kell ülniük, mivel a MÁV elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és
Szárliget közötti szakaszának felújítását. A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő
két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.
A GYSEV szerint „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend
betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” A cég szerint a MÁV régóta tudott a munkájukról.
A MÁV nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi
munkát nem halaszthatták el. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti
szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek
előtérbe – közölte a napilap érdeklődésére a MÁV kommunikációs igazgatósága.
„A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a
lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat. A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most
nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan
megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.”