<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
3p

Mi lesz a forinttal? Tényleg lehet egyszámjegyű az infláció? Most már megkapjuk az EU-s pénzeket? Mekkora a baj az egészségügyben, oktatásban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Jaksity Györggyel- vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. február 15. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lettország kedden visszavonta a Dozsgy orosz független televíziós csatorna sugárzási engedélyét, miután az a médiahatóság szerint számos jogsértést követett el, például olyan térképet mutatott be, amelyen a Krím Oroszország részeként szerepelt.

"A Dozsgy csatorna december 8-án leállítja adását" - közölte Ivars Abolins, a Nemzeti Elektronikus Médiatanács vezetője. "A lett törvényeket mindenkinek tiszteletben kell tartania" - hangsúlyozta. A szabályozó hatóság döntése nem jogerős, megfellebbezhető.

A csatorna olyan térképet mutatott be, amelyen a Krím Oroszország részeként szerepelt. Fotó: Depositphotos
A csatorna olyan térképet mutatott be, amelyen a Krím Oroszország részeként szerepelt. Fotó: Depositphotos

Korábban Artis Pabriks lett védelmi miniszter úgy nyilatkozott, hogy vissza kell vonni a Dozsgy munkatársainak lettországi tartózkodási engedélyét.

A Dozsgy a február végi ukrajnai orosz támadást követően Lettországba vonult száműzetésbe, azzal a céllal, hogy független információkat szolgáltasson, és szembeszálljon a Kreml propagandájával. A televízió adását, amelynek újságírói széles körben elítélték az ukrajnai orosz offenzívát, március elején leállították, majd július közepén újraindították Rigából.

Több más oroszországi médium is a lett fővárosba menekült, köztük a Novaja Gazeta Europe és a Deutsche Welle moszkvai irodája. A Meduza független weboldal már 2014 óta dolgozik a lett fővárosban.

A lett szabályozó hatóság a múlt héten arra figyelmeztetett, hogy a Dozsgy elveszítheti lettországi műsorszórási engedélyét, miután "ismételt jogsértéseket" követett el. A csatornát múlt pénteken tízezer eurós bírsággal sújtották, mert egy olyan térképet sugárzott, amely a Moszkva által elcsatolt Krímet Oroszország részeként mutatta.

A szabályozó hatóság korábban vizsgálatot indított Alekszej Korosztyelev műsorvezető nézőkhöz intézett felhívása miatt is, hogy lássák el "különböző felszerelésekkel és alapvető kényelmi cikkekkel a frontvonalon lévő orosz katonákat". Később a csatorna vezetése elhatárolódott az újságíró szavaitól, és megszakította az együttműködést vele.

A lett állambiztonsági szolgálatok közölték, vizsgálatot folytatnak a csatornával kapcsolatban, és figyelmeztettek arra, hogy "tekintettel az orosz megszálló erők által Ukrajna és népe ellen elkövetett bűncselekményekre, az agresszor országnak nyújtott bármilyen anyagi vagy pénzügyi támogatás illegális, és büntetőjogi felelősségre vonást vonhat maga után háború és terrorizmus finanszírozása miatt".

A Dozsgy főszerkesztője, Tyihon Dzjadko akkor azt mondta, hogy a csatorna "nem vesz részt az orosz hadseregnek nyújtott segítségben". A csatorna az Ukrajnában elkövetett háborús bűnökről gyűjt információkat - magyarázta.

A lett törvények szerint a televíziós csatornák elveszíthetik engedélyüket, ha egy éven belül háromszor követnek el jogsértést.

(MTI)