3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután szerdán lezuhant magángépe, életét vesztette Jevgenyij Prigozsin Wagner-vezér. Csakhogy ez megtörtént 2019-ben is.

Lapcsoportunk, a Klasszis Média is több cikkben foglalkozott azzal, hogy a zsoldosvezérhez köthető RA-02795 sorjelű Embraer repülő éppen Moszkvából Szentpétervárra tartott, amikor Tver közelében hirtelen zuhanni kezdett, és a földbe csapódott – a fedélzeten mindenki meghalt, köztük az utaslistán szereplő Jevgenyij Prigozsin, valamint a Wagner-parancsnok Dmitrij Utykin is.

A Guardian cikke szerint bár jelenleg elég egyértelműnek tűnik, hogy a Wagner-alapító tényleg életét vesztette a becsapódáskor, történt korábban is hasonló eset: Jevgenyij Prigozsin 2019-ben ugyanis már egyszer „meghalt” egy légikatasztrófában. Az eset a Kongói Demokratikus Köztársaságban történt, itt egy An-72-es szállítógép zuhant le, fedélzetén az ország elnöki stábjának több tagjával, valamint két orosz állampolgárral. Ekkor három napig tartott, hogy Prigozsin élve jelentkezzen – kiderült, hogy édesapjával együtt nem szállt fel a gépre.

Jevgenyij Prigozsin meghalt. Meghalt? Fotó: Telegram/Wagner Group
Jevgenyij Prigozsin meghalt. Meghalt? Fotó: Telegram/Wagner Group

Keir Giles, a Chatham House Oroszország és Eurázsia szakértője úgy fogalmazott, hogy régóta sejthető, hogy több ember is felvette a Jevgenyij Prigozsin nevet, többek között azért, hogy a Wagner-vezér utazásait ne lehessen lekövetni. Hozzátette, az biztos, hogy volt egy Jevgenyij Prigozsin a fedélzeten, de

amíg nem tudjuk biztosan, hogy tényleg az igazi Prigozsin halt meg, ne lepődjünk meg, ha rövidesen felbukkan egy új videóban Afrikából.

Zajlik a nyomozás

A becsapódás helyszínét, a roncsokat, valamint az áldozatokat már vizsgálják – az ügyre Oroszország Ivan Sibulát állította rá, ő az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) különösen fontos ügyek kivizsgálásával foglalkozó főosztályának nyomozója, aki nagy horderejű repülőgép-szerencsétlenségek kivizsgálására szakosodott.

A Flightradar24 közlése szerint egyébként a gép rendkívül furcsán viselkedett a zuhanás előtt, közép-európai idő szerint 17 óra 10 perckor 8,5 kilométeres magasságra emelkedett, és így repült 17 óra 19 percig. Ekkor kaotikussá vált a mozgása: süllyedni és emelkedni kezdett. Az első magasságvesztés után 9,15 kilométerre emelkedett, aztán 8,4 kilométerre süllyedt, majd 8,9 kilométerre egyenlítette ki a magasságot, végül hirtelen ismét ereszkedni kezdett. Meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Reuters arról írt, hogy a gépet egy vagy több föld-levegő rakéta lőtte le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!