2p

Megszólalt egy szakértő a lehetséges okokról.

Geoffrey Thomas légiközlekedési szakértő, a 42kft.com szakportál szerkesztője a Reuters megkeresésére adott gyorselemzést a tragédiáról. Mint mondta, az American Airlines gépe az előírásoknak megfelelően, a légiirányítás utasításait követve, míg a katonai helikopter hatszor is irányt változtatott az ütközés előtt.

Hozzátette, úgy tűnik a tréningrepülést végző helikopter ADS-B jeladója nem volt bekapcsolva, ez az a rendszer, amelynek segítségével a légiirányítás tudja követni a gépet. A szakértő hozzátette, mindez a TCAS-rendszer fontos eleme is, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy a hasonló légi ütközések elkerülését biztosítsa.

A szakértő kijelentette, ennek alapján elképzelhető, hogy a helikopter egy teljesen rejtett, elektronikus rendszerek nélküli repülési missziót gyakorolt, azonban az, hogy ezt egy nemzetközi repülőtér közelében tették, tragikus hiba.

Kiemelte, bár az igaz, hogy tiszta időben történt a baleset, hogyha az ADS-B valóban nem volt bekapcsolva, akkor a légiirányítás sem láthatta a gépet, és hiába voltak jók a körülmények, egy kisebb helikopter fényeit nehezen láthatták meg a repülőgép pilótái a kivilágított nagyváros felett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!