4p

Tom Daley lett az Adidas legújabb reklámarca: a brit mű- és toronyugró öt olimpián összesen öt érmet szerzett.

Abban, hogy miért őt szemelte ki erre a szerepre a világ legnagyobb sportszergyártója, az is közrejátszott, hogy a fiatalember imád kötni: 2021-ben nézők milliói láthatták, amint a tokiói olimpián a vizes csarnok majdnem üres lelátóján egy brit lobogóval és az olimpiai ötkarikával díszített pulóvert köt.

Amint arról a kreativ.hu is hírt adott, a sportoló a koronavírus idején kezdett el kötni és horgolni, hogy ne csavarodjon be a bezártságtól. „Az egyetlen dolog, amivel meg tudtam őrizni a józan eszemet, az a kötés, a horgolás és a varrás iránti szeretetem” – idézte a Yahoo a brit sportoló szavait. Daley saját Instagram-oldalát, amelyen bemutatja az elkészült kötött és horgolt holmikat, jelenleg 1,4 millióan követik.

Az olimpiai bajnok az Adidas kreatív csapatával közösen tervezte a kollekciót, beleszőve „az individualitás és a befogadás iránti szenvedélyét”. Daley ezzel újabb lépést tett a divat és életmód világában, nemrégiben ugyanis – amint az az Adidas oldalán olvasható – a tiszta gyapjú termékek minőségének jelölésére használt védjegy, a Woolmark nagykövete lett, arra ösztönözve az embereket, hogy próbálják ki a kötést.

Tom Daley nem csak a teljesítménye miatt lopta be magát a sportrajongók szívébe. A fotó a 2022-es The BRIT Awards-on készült
Tom Daley nem csak a teljesítménye miatt lopta be magát a sportrajongók szívébe. A fotó a 2022-es The BRIT Awards-on készült
Fotó: Depositphotos

Gyorsan száradó anyagot fejlesztettek ki 

A Daley-vel közösen megálmodott kollekció darabjai a cég fenntarthatósági törekvéseinek részeként újrahasznosított anyagokból készültek, és tükrözik a sportoló életfilozófiáját, ami az atlétikai precizitást az egyéni stílussal ötvözi, megmutatva, hogy az önbizalom többféleképpen kifejezhető. Az új kollekcióban – amelynek július 15-én volt a premierje – női és férfi fürdőruhák is találhatók. Minden darab a márka saját fejlesztésű Infinitex anyagából készült: ez klór- és sósvízállóságáról ismert, így a fürdőruhák a medencén kívül gyorsan megszáradnak.

A praktikum mellett a dizájn sem mellékes: minden darab színes és mindet egyedi, retro kötésminták ihlette grafikák díszítenek, amelyeket Daley az Adidas tervezőcsapatával közösen készített. A kétrészes keresztpántos bikinik, illetve a fürdőnadrágok elnevezését is a kötés ihlette: így született meg a Lucid Blue és Ruby Red, valamint a Lucid Pink és a Powder Teal.

„Azt akartam, hogy ez a kollekció szórakoztató és kifejező legyen, lehetővé téve az emberek számára, hogy ünnepeljék egyéniségüket. Legyen szó edzésről, versenyzésről vagy csak szabadidős sportról, a víz mindenki számára megfelelő hely. A kötéssel az is volt a célom, hogy egyedi stílust alakítsak ki, és hogy az emberek egyformán magabiztosan viseljék ezeket a holmikat a vízben és a parton is” – idézte a cég Daley gondolatait. 

Együttműködés az Oasisszal, és cuki felsők kutyáknak

A világszerte több mint 62 ezer embert foglalkoztató Adidas székhelye a németországi Herzogenaurachban van. A vállalat, ami 2024-ben 23,7 milliárd eurós árbevételt ért el, híres egyedi reklám- és marketingötleteiről. Nemrég az Oasis együttessel való együttműködésük volt kiemelkedően sikeres.

Idei másik meglepő újításuk a jelenleg még csak Kínában megjelenő termékcsalád, kutyák és cicák részére. Amint arról a House of Heat beszámolt, többféle színben – például zöldben, rózsaszínben, sárgában és kékben – terveznek kötött felsőket négylábúak számára, a gazdáknak pedig kistestű házi kedvenceik számára alkalmas hordozótáskát. Ez szennyeződésálló poliuretán bőrből készül. Az állatok bezártságérzését csökkenti, hogy oldalt kikukucskálhatnak belőle egy kis „ablakon” keresztül. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!