1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Zágráb és a magyar határ közötti vasútvonal (Gyékényes) fejlesztésére 241 millió eurós (valamivel több mint 74 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság - közölte a horvát vasutak vállalat (HZ) pénteken.

A teljes projekt 300 millió euró értékű. A folyamatban lévő beruházás során teljesen felújítanak több vasútállomást, felüljárókat és aluljárókat hoznak létre gépjárművek számára, valamint gyalogos aluljárókat alakítanak ki. A tervek szerint lebontják a Dráva híd feletti vasúti hidat, és helyére újat építenek.

Az idén júliusban kezdődött meg a Dugos Selo-Körös (Krizevci) közötti 38,2 kilométer hosszú szakasz felújítása és a második vágány kiépítése. Ez folytatódni fog a Körös-Kapronca(Koprivnica) közötti szakaszon is.

A vasútvonal - amely része az úgynevezett Rijeka-Zágráb-Budapest mediterrán folyosónak - modernizációjával nő a vágányok kapacitása, biztosítja a 160 kilométer/órás haladási sebességet, csökkenti az utazás idejét, továbbá lehetővé teszi a kölcsönös átjárhatóságot és növeli a biztonságot - közölte a HZ.

Ezek a világ legjobb repterei

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!