3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon jó évet zártak a hazai autógyártók, összesen 132 milliárd forintos profitot realizáltak tavaly.

A magyar ipar húzóágazata a járműgyártás volt tavaly, amely jól megmutatkozik a 4 gyártó eredményéből. A magyar Audi, Mercedes, Opel és Suzuki nem csak árbevételét, de nyereségét is növelni tudta.

Az Audi a legnagyobb játékos itthon

A legnagyobb autóipari szereplő az Audi Hungaria Motor Kft., amely tavaly előtti 1642 milliárd forintos bevételét 2013-ban 1737 milliárdra növelte. A cég 2012-ben 97,4 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, de - az eredménytartalék rovására is - 900 milliárdot kivettek a cégből. Az idén nem volt osztalékfizetés, így 93 milliárd forintos pozitív mérleggel zárt a cég. Az értékesítés bevételének elhanyagolható része származott a belföldi eladásokból, nagyja a német Audi AG-től és Volkswagen AG-től folyt be a győri gyárhoz. A prémiumgyártó tavaly átlagosan 9503 embernek adott munkát. Ez 1300 emberrel több mint 2012-ben. A létszámnövekedés érthető, hiszen az Audi tavaly júniusban nyitotta meg új üzemét, ahol megkezdődött az A3 limuzin szériagyártása, októbertől pedig ennek a modellnek a kabrió kivitele is itt készül. Ezzel az előző évi termelés 26,9 százalékkal 42 800 darabra emelkedett a győri cégnél.

A Mercedesnél sem vettek ki idén osztalékot

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. bevétele a 2012-es 273 milliárd forintról tavaly több mint a duplájára, 622 milliárdra nőtt. Nyeresége elérte a 19,6 milliárd forintot, az azt megelőző 16 után, amelynek felét osztalék formájában ki is vették. A tavalyi értékesítésből a belföldi arány szintén elhanyagolható volt. A cég átlagos dolgozói létszáma 3119 fő volt tavaly, szemben az előző 2541-gyel. A növekedést a gyártási teljesítmény fokozása is indokolta.

A Mercedes kecskeméti gyárában tavaly ugyanis 109 ezer autó gördült le a futószalagról, ez nagyságrendekkel több az azt megelőző év 41 ezres eredményénél. A B-osztály mellett tavaly januárban indult a CLA 4 ajtós kupé sorozatgyártása is.

Az Opel duplázta nyereségét

Az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. bevételei 25,7 milliárd forintról 36 milliárdra nőttek, nyeresége pedig megduplázódott. A cég sem 2012-ben, sem pedig tavaly nem vett ki osztalékot, így 4,6 és 9,3 milliárd forint nyereség keletkezett a cég elszámolásában. A belföldi értékesítés 5 százalékot tett ki. Az Opel alkalmazottainak átlagos létszáma tavaly 672 fő volt, azt megelőzően pedig 656.

A Suzuki profitja 18-szorosára emelkedett

A magyar Suzuki bevétele 416 milliárd forintról 463 milliárdra nőtt, nyeresége ugyanakkor majdnem a 18-szorosára emelkedett: 10 milliárd forint lett tavaly, míg 2012-ben „mindössze” 558 millió volt. A belföldi értékesítés 5 százalékot tett ki. A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott. Ezek közül a Swift volt a legnagyobb kapacitásban gyártott modell több mint 48 ezer darabbal, őt követte az új SX4 S-Cross 42 ezer, a korábbi SX4 37,8 ezer és a Spalsh 33 ezer darabbal. A cég dolgozóinak létszáma tavaly 2749 fő volt, hasonlóan a 2012-es 2795-höz.

Motorkerékpár-értékesítéseit a Magyar Suzuki 159,5 százalékkal, vagyis több mint duplájára növelte 2013-ban. Piaci részesedése ezzel 4,7 százalékról 11,5 százalékra nőtt, a márkák rangsorában pedig a hatodik helyről a másodikra ugrott.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!