2023. május 31. 17:16
Az utóbbi években a Magyarországon működő nagy autógyárak előszeretettel vitték haza az utolsó centig a megtermelt nyereséget. Az Audi nem változtatott ezen, a Mercedes ellenben most a cégben hagyja a profitot.
2023. január 6. 07:23
A Mercedes-Benz német luxusautógyártó idén megkezdi saját gyorstöltőhálózatának kiépítését Észak-Amerikában, amely az évtized végére 400 egységre bővülhet - közölte a társaság csütörtökön Las Vegasban, a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, az évente megrendezett Consumer Electronics Show-n (CES).
2022. október 20. 05:32
A hazai ipar zászlóshajója a járműgyártás, amely az elmúlt két évben viszontagságos időszakot élt meg. Az energiaárak ugyan komoly kihívást jelentenek, ám ettől eltekintve meglehetősen derűs képet mutat a szektor. A válság egyes ágazatokat sújtó hatását felmérni próbáló sorozatunkban ezúttal a járműipart néztük meg.
2022. június 27. 11:28
Három-négy éven belül megszüntetik az A-, és a B-osztályú Mercedesek gyártását - jelentette hétfőn a Handelsblatt.
2022. május 31. 05:23
Napvilágot látott a magyarországi Mercedes és Audi-gyár mögött álló társaságok eredménye. Ezekből kiderült, hogy a chiphiány ellenére a vállalatok helyzete konszolidálódott. A cégek az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is számottevő osztalékfizetésről döntöttek.
2022. május 19. 17:53
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2021-ben 3,1 milliárd euró árbevételt ért el az előző évi 3,4 milliárd euróval szemben; az adózás utáni nyeresége viszont nőtt: a 2020. évi 39,3 millió euró után tavaly 67,6 millió euró lett - közölte a társaság csütörtökön.
2022. február 28. 11:07
A Daimler és a BP példája ragadós.
2021. december 29. 05:37
A világszerte tapasztalható ellátási nehézségek a magyar járműgyártásra is kihatottak. A chiphiány miatt a hazai gyárak több alkalommal is kényszerszünetet tartottak, így a szektor teljesítménye messze elmaradt a várttól.
2021. október 31. 09:53
A globális csiphiány miatt a magyarországi autógyárak is küszködnek.
2021. október 4. 16:55
Az autóiparban az idei év fő kérdése, hogy az egyes társaságok hogyan tudják menedzselni a felmerülő alkatrészek hiányát. A vállalatok többségének ez komoly kihívást jelentett, velük ellentétben a Tesla tudta hozni a terveit.
2021. szeptember 2. 12:36
Egy hónap alatt csaknem megfeleződött az iparág hangulatindexe.
2021. augusztus 27. 12:23
Több német üzemben már most kényszerszüneten van a termelés.
2021. augusztus 27. 05:34
Egy hete látott napvilágot a második negyedéves magyar GDP, amely a várakozásoknál kedvezőbben alakult. Az biztos, hogy idén a magyar gazdaság ledolgozza a tavalyi veszteséget, és jó eséllyel bőven 6 százalék feletti lesz a bővülés mértéke. Hogy mennyivel, abba beleszólhat a globális chiphiány, hiszen az a magyar ipar legfontosabb szegmensében, a járműgyártásban is komoly problémákat okoz.
2021. május 28. 10:35
A Magyarországon működő autógyárak közül három nagy társaság – az Audi, a Mercedes és az Opel – közzétette 2020-as eredményeit, amelyből kiderült milyen mértékben érintette a vállalatokat a járvány miatti visszaesés. Ahogy az is, megint elviszik-e az autógyárak a megtermelt nyereséget.
2021. április 26. 15:19
Ismét alkatrészhiány lépett fel, közben a gyárban több oltópontot is kialakítottak.
2021. április 11. 12:01
Az első negyedéves értékesítési adatok alapján úgy tűnik a járműipar túl van a válságon. Annak ellenére biztatóak a számok, hogy a globálisan jelentkező chiphiány miatt számos vállalat szembesült nehézségekkel. Vélhetőleg azonban a növekvő keresletet a gyártás követni tudja.
2021. március 17. 12:51
Elképesztő versenyfutás indult meg az elektromos autók (EV) fejlesztésének terén, amelyben számos úttörő vállalkozás, mint a Tesla mellett a nagy hagyományokkal rendelkező járműgyártók is ott vannak. Az új szereplőkbe őrült összegeket pumpálnak, amelyek megtérülése a szakértők szerint nem kockázatmentes. A legnagyobb tortából vélhetőleg Magyarország nem sokat kap, de azért így sem járunk rosszul.
2021. február 9. 18:38
A 2020-as évben a koronavírus vert oda az autógyártóknak, idén pedig újabb nehézségekkel szembesülnek. Úgy tűnik, azokat is utoléri a chiphiány, akik nagyobb készletekkel vágtak neki az évnek. Ha pedig a technológiai cégek elől vinnék el az alkatrészeket, az a költségekben köszönhet vissza.
2021. január 18. 05:36
Magyarországon nem Pannónia és az Alföld között vannak a törésvonalak. Sokkal rosszabb a helyzet. Felerősödött az ország különféle térségeinek egymástól való elszakadása. Budapest és agglomerációja, a középdunántúli és az északnyugati körzetek kiemelkedtek, de az ipari erőközpontokban a város és a vonzáskörzet közötti különbség is nőtt. Mindez lenyomatot hagy a lakásárakban, a drágulás minden településtípust érintett, sok tízezer embert vándorlásra kényszerítve. Az ipari-szolgáltatási beruházások ráerősítettek ezekre a folyamatokra és a különbségek további növekedését vetítik előre - továbbá azt is, hogy a belső vándorlás miatt a végképp leszakadó körzetekben egyre kevesebb lesz a forgalomképes ingatlan. A kormány megpróbál milliárdokat pumpálni a kisebb körzetekbe is, de a számok alapján látható: ezzel sem tudja megakadályozni az ország sok részre szakadását.
2021. január 4. 19:04
Ha csak 2020 első és utolsó két hónapjának adatait és híreit látnánk, azt gondolhatnánk, hogy ismét bámulatos évet zárt a magyar autóipar. Sajnos azonban a közbeeső nyolc hónap ennek ellentmond. A tavaszi időszak a járműgyártásunk egyik legsötétebb időszaka volt.
2020. augusztus 6. 14:55
A magyar ipar szempontjából a járműgyártás a legfontosabb iparág, ám a válság ezt sújtotta a legerősebben. A probléma az, hogy a termelés még júniusban is messze elmaradt az egy évvel korábbitól.
2020. július 13. 17:50
A 20-i hosszú hétvégét bővítik ki. Karbantartás lesz, a dolgozók meg szabadságra mennek.
2020. május 20. 21:17
A német autógyárak számára egy amúgy is kihívásokkal teli időszakban ütött be a koronavírus-járvány miatti összeomlás. Úgy tűnik, hogy állami segítség nélkül nagyon nehéz lesz számukra a kilábalás. Ha a német kormány a cégek támogatása mellett dönt, az Magyarország számára is nagy segítség lesz.
2020. május 10. 17:01
Az idei évben várható általános recesszió mellett az autóipart más kihívások is érintik. A szektor legnagyobb vállalata, a Volkswagen szerint a visszaeső kereslet miatt a termelési láncban szereplő cégek nem fogják tudni áthárítani a megnövekedett költségeket a fogyasztókra.
2020. április 28. 10:58
Több mint 120 higiénés és megelőző intézkedést hoztak a koronavírus elleni védekezésért.
2020. április 27. 14:57
Furcsa helyzetbe kerültek a nagy autógyárak, hiszen korábban az olcsóbb munkaerőköltségek miatt a feltörekvő országokba telepítették a gyártás nagy részét. Most viszont ez óriási pluszköltséget jelent, hiszen az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a kormányzati és jegybanki támogatási programok sokkal kedvezőbbek, mint azokon a helyeken, ahol a gyárak üzemelnek.
2020. április 23. 10:41
A dolgozók alapbére megmaradt, de bizonyos bónuszokról le kellett mondaniuk, hogy meg tudja őket tartani a cég.
2020. április 21. 10:54
Üzemanyagcellás hajtásláncot fejlesztenek kamionokba, teherautókba.
2020. március 26. 15:54
Egy kecskeméti internetes lap arról számolt be, hogy a tervezett két hét helyett további két héttel meghosszabbították a leállást a Mercedes-gyárban.
2020. március 18. 11:17
A lépést már előrevetítette a Daimler AG tegnapi közleménye, amit most a magyarok is megerősítettek.
2020. február 12. 13:27
Egy hete közölte a KSH a decemberi ipari termelésre vonatkozó első becslését, amely negatív meglepetést okozott. A várt bővülés helyett ugyanis komoly visszaesést jelzett. A most publikált részletes adatok szerint a járműipar húzta vissza leginkább az ipart, és azt is sejteni lehet, hogy mely vállalatok vettek vissza év végén a tempóból.
2020. január 13. 13:31
A Daimler költségcsökkentési és átszervezési programja nem hátráltatja az új technológiák kifejlesztését - jelentette ki Ola Källenius vezérigazgató a Las Vegas-i CES kiállítás- és vásáron a dpa hírügynökségnek adott interjúban.
2019. november 29. 14:15
Elsősorban a megüresedő munkahelyek be nem töltésével tervezik végrehajtani a létszámcsökkentést. Konkrét számokról nem tudni, de közölték: minden tizedik adminisztratív pozíciót megszüntetnek.
2019. november 21. 15:05
Mintegy százmillió eurós kartellbírságot rótt ki a német szövetségi versenyhivatal (Bundeskartellamt) a szerkezetiacél-beszerzések árának egyeztetése miatt a Volkswagen, Daimler és BMW autógyárakra.
2019. szeptember 24. 16:16
Több százmillió eurós bírság megfizetésére kötelezte a stuttgarti ügyészség kedden a Daimler járműgyártó társaságot a versenytárs Volkswagen csoport dízelbotrányához hasonló szabálytalanság miatt.
2019. augusztus 8. 07:33
A Tibor Trans az uniós bíróság szerint is drágábban tudott csak kamiont venni a gyártók összejátszása miatt. Indulhatnak a kártérítési perek a MAN, a Daimler, az Iveco, a Volvo és a DAF ellen.
2019. július 24. 10:44
1,56 milliárd euró veszteséggel zárta a második negyedévet az autógyártó, ez megfelel a várakozásaiknak.
2019. június 23. 12:57
A Daimler konszernnek hatvanezer Mercedes-Benz GLK 220 típusú dízelmotoros autót kell azonnali hatállyal visszahívnia szervizekbe átalakításra a német Bild am Sonntag lap értesülése szerint.
2019. május 17. 18:15
Trump ugyanis bejelentette, november közepéig biztosan nem veti ki az Európában gyártott személygépkocsikra és autó-alkatrészekre kilátásba helyezett 25 százalékos sápot.
2019. május 15. 19:59
Jelentősen lelassítja a Daimler a Bács-Kiskun megyei egységének bővítését. A hazai vállalat aktuális céges beszámolója ezt a lépést biztosan nem indokolja: a számok hullámzó, de végső soron eredményes üzleti évről árulkodnak.
2019. április 5. 13:38
Megjelent az Európai Bizottság vizgálatának eredménye.
2019. február 6. 10:33
Úgy tűnik, betett a Daimlernek a kereskedelmi háború, a társaság negyedik negyedéves számai meglehetősen gyengén alakultak.
2019. január 3. 13:24
Az elmúlt évtizedben soha nem adtak el annyi haszongépjárművet, mint tavaly.
2018. október 4. 15:50
A német vállalatok nem foglalkoznak magyar demokrácia állapotával, és gőzerővel invesztálnak a magyar gazdaságba – állítja a Die Zeit. Ugyanez derült ki néhány hete a privátbankár.hu által folytatott háttérbeszélgetésekből. A Mercedes és társai az Orbán-kormány politikájáról nem nyilatkoznak, és amúgy köszönik, jól érzik magukat nálunk.
2018. szeptember 26. 15:33
Dieter Zetschét beosztottja, Ola Källenius váltja a vállalat élén, akinek a feladata az lesz, hogy sikeresen vezényelje le az önvezető- és elektromosautókra való átállást.
2018. szeptember 18. 14:12
Célkeresztben a BMW, a Daimler, a VW, illetve a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche.
2018. szeptember 10. 14:28
A Mercedes-Benz gyár 2012 tavaszán kezdte meg termelését Kecskeméten, majd 6,5 év elteltével elérte az egymilliós darabszámot.
2018. szeptember 4. 09:15
A nagy német autóscégek egymás után jönnek ki a tisztán elektromos járműveikkel a következő időszakban, ami tovább gyengítheti a Tesla helyzetét.
BÉRkalkulátor 2025 ÚJ
Rezsikalkulátor
KATA és átalányadózás kalkulátor
EKHO kalkulátor
Nyugdíj megtakarítás
Szabadság kalkulátor
Cafeteria kalkulátor
CSED, GYED és GYES kalkulátor
CSOK kalkulátor
Kisvállalkozói kalkulátor 2024
KATA kalkulátor
KIVA kalkulátor 2024
Izgalmas változások előtt áll a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE). Magyarország legnagyobb gazdaságtudományi egyetemén célunk, hogy lépést tartsunk a piaci elvárásokkal és a hallgatói igényekkel. Üzleti partnereinkkel tananyagfejlesztésbe kezdtünk, korszerűsítjük az oktatást, jelenlegi és végzett hallgatóinknak pedig álláskereső portált indítunk. Tovább építjük a BGE Alumnit, melynek hatalmas mérföldköve volt az idén megrendezésre került nagy sikerű első BGE Alumni Fest. Az eseményen a jó hangulatú networking mellett BGE-s alumnik, akik ma már sikeres vállalkozók és üzleti szakemberek osztották meg saját tapasztalataikat a sikerhez vezető útról – mondja Vértesy Eszter, a BGE üzleti partnerségért és alumni kapcsolatokért felelős vezetője, akivel közel egy éve beszélgettünk még a formabontó rendezvény megrendezése előtt. Azóta számos előrelépés, jelentős esemény történt az egyetem és az üzleti szféra kapcsolatának erősítésében: új vállalati együttműködések születtek, többek között az EY-jal és a KPMG-vel, és tovább folytatódott a BGE Vállalati Mentorprogram is, melyben a hallgatók vállalati környezetben, vezető kollégák bevonásával ismerhetik meg egy vezető mindennapjait.
Bár mindenki gyenge forintra számít mostanában, visszatekintve alig találunk olyan időszakokat, amelyekben a forint leértékelődését ne kompenzálta volna a kamatelőnye. Amikor már mindenki pesszimista, könnyen elképzelhető, hogy pozitív folyamat indul be. A tavasszal lejáró állampapír-tömeg egy része befektetési jegyekbe mehet. Interjú Brezina Szabolccsal, az MBH Befektetési Bank vezérigazgatójával.
Nem mindennapi megoldással rukkolt elő az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde a kis- és középvállalkozások részére annak érdekében, hogy gyors és eredményes legyen tőzsdére való bejutásuk. Az MBH és BÉT közös mentorprogramjáról Kollega-Tarsoly Dániel ügyvezető igazgató árult el részleteket.
CSED, GYED, GYES kalkulátor
Ingatlan bérbeadási kalkulátor
Betegszabadság és Táppénz kalkulátor
Ingatlanértékesítési adókalkulátor