2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) kedden tiltakozó demonstrációt tartott a Szociális és Munkaügyi Minisztérium épülete előtt, mert szerintük az autóbusz- és teherautó-vezetők korkedvezményes nyugdíjával kapcsolatos jogszabály több pontban diszkriminatív.

Korcsolayné Kovács Krisztina, az érdekképviselet elnöke elmondta:  elfogadhatatlannak tartják, hogy a buszok típusától függjön, hogy a járművezető igénybe veheti-e a korkedvezményes nyugdíjat vagy sem. A tiltakozó eseményen mintegy ötszáz, a menetrendszerinti buszközlekedésben dolgozó volános, illetve BKV-s buszvezető, tehergépjármű vezető, illetve karbantartó vett részt.

A demonstráció végén a KKSZ elnöke petíciót nyújtott át Herczog Lászlónak, az SZMM szakállamtitkárának, amiben követelik a típusfüggőség eltörlését, a karbantartók, és a nemzetközi árufuvarozást végző teherautó vezetők felvételét a korkedvezményre jogosító jegyzékbe, és azt is, hogy a kormány vonja vissza a jelenlegi jogszabály módosítási tervezetét, és kezdeményezzen egyeztetést az Ágazati Párbeszéd Bizottságokon belül a korkedvezményes nyugdíjról.

Herczog László elmondta: nem lehet cél az, hogy olyan munkahelyek működjenek, amelyek egészségkárosodást okoznak a munkavállalóknak, ezért a korkedvezmény-biztosítási járulékkal a munkahelyeket érdekeltté akarják tenni, hogy tegyék egészségessé a munkakörülményeket. Ha ezt elérik, akkor ott már nem kell fizetni ezt a járulékot. Másrészt a szakállamtitkár emlékeztetett arra, hogy mára kialakult egy tarthatatlan helyzet, hogy a nyugdíjba menők 94 százaléka nem éri el az öregségi nyugdíjkorhatárt, amin a kormányzat szintén változtatna.

Borsik János, az Autonóm Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint nincs különbség a buszok vezetése között, mert mindegyikben megterhelő a folyamatos vezetés, az állandó ülő testhelyzet, a folyamatos rázkódás, a szoros menetidő, és a megnövekedett közúti járműforgalom miatti stressz. Ezeket a munkakörülményeket pedig nehéz kiküszöbölni, és egészségesebbé tenni.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!