Korcsolayné Kovács Krisztina, az érdekképviselet elnöke elmondta: elfogadhatatlannak tartják, hogy a buszok típusától függjön, hogy a járművezető igénybe veheti-e a korkedvezményes nyugdíjat vagy sem. A tiltakozó eseményen mintegy ötszáz, a menetrendszerinti buszközlekedésben dolgozó volános, illetve BKV-s buszvezető, tehergépjármű vezető, illetve karbantartó vett részt.
A demonstráció végén a KKSZ elnöke petíciót nyújtott át Herczog Lászlónak, az SZMM szakállamtitkárának, amiben követelik a típusfüggőség eltörlését, a karbantartók, és a nemzetközi árufuvarozást végző teherautó vezetők felvételét a korkedvezményre jogosító jegyzékbe, és azt is, hogy a kormány vonja vissza a jelenlegi jogszabály módosítási tervezetét, és kezdeményezzen egyeztetést az Ágazati Párbeszéd Bizottságokon belül a korkedvezményes nyugdíjról.
Herczog László elmondta: nem lehet cél az, hogy olyan munkahelyek működjenek, amelyek egészségkárosodást okoznak a munkavállalóknak, ezért a korkedvezmény-biztosítási járulékkal a munkahelyeket érdekeltté akarják tenni, hogy tegyék egészségessé a munkakörülményeket. Ha ezt elérik, akkor ott már nem kell fizetni ezt a járulékot. Másrészt a szakállamtitkár emlékeztetett arra, hogy mára kialakult egy tarthatatlan helyzet, hogy a nyugdíjba menők 94 százaléka nem éri el az öregségi nyugdíjkorhatárt, amin a kormányzat szintén változtatna.
Borsik János, az Autonóm Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint nincs különbség a buszok vezetése között, mert mindegyikben megterhelő a folyamatos vezetés, az állandó ülő testhelyzet, a folyamatos rázkódás, a szoros menetidő, és a megnövekedett közúti járműforgalom miatti stressz. Ezeket a munkakörülményeket pedig nehéz kiküszöbölni, és egészségesebbé tenni.