A Közgép, a Strabag, az EuroAszfalt és a Swietelsky konzorciumban nyerték el annak a keret-megállapodásnak egy kis szeletét, amelynek forrását még az előző uniós ciklusból a Regionális Operatív Program adja. Az útfelújítási munkálatokra a KMES konzorcium 493 millió forintot nyert el, amely aprópénznek tűnik a korábbi közbeszerzési milliárdos összegekhez képest.
A Magyar Közút pályázatán nyert a DME (Duna Aszfalt, Strabag, EuroAszfalt) konzorcium is, ők 146 millió forintért dolgoznak majd.
A keretösszeg, amelynek erejéig szerződést köthet a Magyar Közút a ROP finanszírozású útfelújítási munkákra 60 milliárd forint (50 százalékos eltérítési lehetőséggel) és mind a 7 nagy magyarországi régióra vonatkozik.
A Közgép „politikai beágyazottságának” ismeretében érdekes lesz, hogy az idén miként alakulnak a nagy építkezések közbeszerzései, főleg akkor amikor nagy tömegben lesznek hozzáférhetők az új uniós ciklus forrásai. Kérdés még, hogy a Duna Aszfalt, amely 2012 óta igen komoly bevételnövekedést ért el, hogy szerepel majd a 2015-ös pályázatokon.
A Közgép egyébként már azután is nyert komoly pályázatokat, hogy a sajtó egy lehetséges Orbán-Simicska háborúról kezdett találgatásba. Ők építik például a fővárosi tömegközlekedés szempontjából nagyon jelentős budai fonódó villamos egy szakaszát.
mfor.hu