TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

A korábbi időszakban az ipari termelés zászlóshajói a nagy autóipari centrumok, így Győr--Moson-Sopron és Bács-Kiskun megyék voltak, itt viszont valami eltört a nyár végén és azóta sem sikerült sínre tenni a dolgokat.

2016 októberében az ipari termelés volumene 2,1 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A munkanaphatástól megtisztított index megegyezik a kiigazítatlannal. 2016 első tíz hónapjában az ipari kibocsátás 1,1 százalékkal emelkedett. Nem zártak jó hónapot sem az exportorientált, sem a belföldi piacot kiszolgáló vállalatok. A KSH adatai szerint az ipari export volumene 4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A feldolgozóipari exportértékesítés több mint felét adó két alág közül a 38 százalékot képviselő járműgyártás kivitele 1,5 százalékkal mérséklődött. A másik meghatározó alág, a feldolgozóipari export 15 százalékát kitevő számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásának külpiaci eladásai 2,1 százalékkal csökkentek.

Ha megyei bontásban nézzük az ipari termelés adatait, akkor is visszaigazolódik a fenti tény. A legnagyobb kibocsátásért felelős területek, Győr-Moson-Sopron, Bács-Kiskun, Budapest és Pest megye is immár második hónapja komoly vesszőfutásról tesz tanúbizonyságot. Szeptemberben Budapest ipari teljesítménye 11,1, míg Pest megyéé 12,7 százalékkal esett vissza, a folyamat októberben folytatódott, igaz a mértéke némileg szelídült, hiszen a fővárosban 8,5, míg a körülötte fekvő megyében közel 5 százalékos volt a csökkenés.

A korábban megingathatatlan növekedést mutató Győr-Moson-Sopron megye az idén csak vergődik, hiszen az első tíz hónapban csupán két kivétel volt, amikor nem csökkent a terület kibocsátása. A negatív folyamat volt a jellemző októberben is, hiszen a termelés ezúttal 6 százalékkal esett vissza. Ráadásul a kilátások sem rózsásak, hiszen a legfontosabbnak számító vállalatnál, az Audinál modellváltás várható. Amíg viszont nem kezdődik az új típus gyártása, addig a termelés csökkenésével érdemes számolni. Ráadásul több száz munkatárs átcsoportosítását is bejelentették, ami szintén a visszaesés irányába mutat, erről szóló elemzésünk november elején jelent meg az mfor.hu oldalán.

Ez most az Audi kínálata

Sajnos a tavasszal két óriási beruházást bejelentő Mercedes sem tudott még új lendületet adni sem a Bács-Kiskun megyei, sem az országos adatoknak. A kecskeméti gyár kapcsán ugyan nem jelentek meg rossz hírek, a megye ipara ennek ellenére immár a második olyan hónapot mutatja, amikor a volumen visszaesését mérte a KSH.

Az autóipari központoknak számító területek közül Komárom-Esztergom megye számít üdítő kivételnek. A Suzuki hátországát jelentő terület esetében viszont fontos megjegyezni, hogy ott (mind a Suzuki, mind más vállalatok) korábbi termeléskiesése miatt alacsonyabb a bázis, így várhatóan ebben a megyében az év végéig emelkedő számokat láthatunk majd.

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.