3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Négyezermilliárd forintot fordít a kormány 2022-ig közúti és vasúti fejlesztésekre - erősítette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Győrben, a 83-as út kétszer kétsávosra bővítésének alapkő letételén.

Mosóczi László elmondta, hogy a következő években összesen 2500 milliárd forintot fordítanak a közúthálózat fejlesztésére, a tervbe vett kilencszáz kilométernyi autópálya, autóút és gyorsút elkészültével Magyarország új szintre lép a gyorsforgalmi hálózat fejlettségében. A forrásmegoszlásban az uniós források irányából a hazai költségvetési vállalások felé folyamatos az elmozdulás - fűzte hozzá.

Kiemelte: a 83-as út Győr és Pápa közötti fejlesztése a pápai reptér NATO-bázissá válása miatt vált sürgetővé. A fejlesztés első üteme, a Győr bevezető szakaszának kétszer kétsávosra bővítése jövő év nyarára befejeződik. A beruházás összköltsége mintegy másfél milliárd forint. Pápa és Győr között a településeket elkerülő új nyomvonalon 36 kilométeres kétszer kétsávos gyorsforgalmi út épül, fizikai elválasztóval. Ennek ideiglenes forgalomba helyezése várhatóan 2022 nyarán lesz.


A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az elmúlt években jelentősen megugrott a teherforgalom az M1-es autópálya és Rajka között, így az eredetileg is autópályának tervezett gyorsforgalmi utat kétszer kétsávossá fejlesztik. Ennek a beruházásnak a része a rajkai határátkelő akadálymentesítése. A munkálatok várhatóan 2019 második felében fejeződnek be.

Az M1-es sztrádának az M0-ás csomópont és az M19-es csomópont közötti szakaszának mindkét irányban három forgalmi sávra bővítésének közbeszerzési eljárása várhatóan még ez év végéig megjelenhet. Mosóczi László felidézte, hogy a megyében az elmúlt években megépült az M85-ös gyorsforgalmi út Győr és Csorna között, az M85-M86 Csornát elkerülő út első üteme, az M86 Csorna és Hegyfalu közötti szakasza, valamint a 813-as út első két üteme. Az M85-ös út Csornát elkerülő második üteme és a 813-as út harmadik, befejező szakasza várhatóan jövőre készül el.

Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye négyes számú választókerületének országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a biztonság került előtérbe a 83-as út tervezése során. A két város között normál körülmények között, biztonságosan és gyorsan lehet majd közlekedni.

Kara Ákos, az NFM infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta: Győr bevezető szakaszának bővítése és felújítása a tervek szerint halad, év végére elkészül a két turbó  (többsávos) körforgalom az M1-es sztráda le- és felhajtójánál. A fejlesztéssel megnő az út áteresztő képessége.

Mayer András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a műszaki paramétereket ismertetve elmondta, hogy a Győr bevezető szakasznál egy kilométer hosszan a meglévő kétszer egysávos útból kétszer kétsávos készül. Az autópálya és a 83-as út keresztezésénél a meglévő, valamint a Mérföldkő utcánál található csomópontokat úgynevezett turbó körforgalmú csomóponttá építik át. Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányából Pápa felé közvetlen ág épül ki, a sztráda hídja alatt pedig a 83-as utat kétszer két sávra szélesítik ki. Az új nyomvonalon elkészülő 36 kilométeres szakaszon egyebek mellett hat különszintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A szakaszon a megengedett maximális sebesség az óránkénti 110 kilométer lesz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!