A Figyelő mai számában közzétette a hetek óta lebegtetett, titkos uniós korrupciós vizsgálat, a 4-es metróról szóló OLAF-jelentés részleteit. A lap írása szerint 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tártak fel szabálytalanságokat.
Ilyen volt a metró építése
A lap beszámolója szerint ezek voltak a legproblémásabb szerződések:
- Siemens, áramellátás és vonatvezérlő rendszerek kiépítése, 31,7 milliárd forintért. A cégnek bennfentes információi lehettek, ezáltal jogosulatlan versenyelőnyhöz jutott, így az uniós támogatás egészét visszakérik.
- Alstom, metrókocsik szállítása, 22,9 mrd forintért. Bennfentes információk és jogosulatlan versenyelőny miatt az uniós támogatás egészét visszakérik.
- BAMCO-konzorcium (Vinci CGP, Strabag, Hídépítő Zrt), alagútépítés 62 milliárd forintért. Itt jogszerűtlen tendergyőzelem miatt 8 milliárd forintnyi uniós támogatást kérnek vissza.
- Swietelsky Kft., állomások belsőépítése 40 milliárd forintért. A tenderfolyamat szabálytalanságai miatt 7,6 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza.
- Strabag-Hídépítő Zrt., Baross téri állomás szerkezetépítése 3,7 milliárd forintért. Itt közbeszerzési szabálytalanságok miatt 2,5 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza.
Két szerződéssel kapcsolatban hangzott el konkrét megvesztegetési összeg, ezek az Alstom és a Swietelsky megbízásai voltak.
mfor.hu