Mintegy ezermilliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre a kötött pályás közlekedésre 2022-ig, mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán a vasúti szakmai szervezet, a Hungrail Vasútakadémia rendezvényén, Budapesten. Hogy biztosan lehívhassunk minden forrást, a magyar kormány ezen a területen is túlvállalja majd magát.
Homolya kiemelte: vasútfejlesztésben prioritást kap a transzeurópai törzshálózati (TEN-T) beruházások megvalósítása.
Az államtitkár felidézte, hogy a biztosító berendezés, a biztonságos közlekedést segítő vonatbefolyásoló rendszer, a GSM-rendszer, a forgalombiztonság, az internetes jegyértékesítés 19 projektjére mintegy 155 milliárd forintot, az állomási és vasúti 16 projektre 240 milliárd forintot, a TEN-T vasúti törzshálózat 7 projektjére 490 milliárd forintot, a TEN-T hálózat átfogó hálózati és elővárosi 10 projektre 228 milliárd forintot, egyéb vasúti és elővárosi 5 projektre 78,3 milliárd forintot, az intermodális csomópontok és városi közösségi közlekedés 9 projektjére 73,45 milliárd forintot, az egyéb városi jármű beszerzés 3 projektre 11,7 milliárd forintot, a vasúti fejlesztések előkészítését végző 7 projektre 9,23 milliárd forintot szánnak.
MTI