3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 3 német prémiumgyártó közül a BMW adta el globálisan a legtöbb kocsit idén, növekedésben azonban a Mercedes túltett rajta.

Az idei év első felében a BMW 932 041 autót adott el világszerte, amellyel megelőzte nagy vetélytársait, az Audit és a Mercedest. A négykarikás márkából ugyanis 902 400 darab kelt el, míg a stuttgartiak 898 425 személyautót tudtak eladni.

Ha ugyanakkor a növekedést nézzük, akkor a Mercedes a nyertes, ugyanis a cég által elért volumen 14,7 százalékos bővülés eredménye, míg a BMW 5,1, az Audi pedig 3,8 százalékkal tudott több kocsit eladni.

Az mindenesetre látható, hogy a három cég nagyjából fej-fej mellett, 900 ezres eladás környékén áll az első félév adatait tekintve. Közös bennük, hogy mindegyik cég történelmi rekordot állított fel ezekkel a számokkal, köszönhetően a vártnál jobban teljesítő európai piacoknak, illetve a fejlődő országoknak.

Kattintásra galéria nyílik!

Az összevethetőséget némiképp rontja, hogy a BMW és a Mercedes közleménye csoportszintű adatokat közöl, vagyis előbbi 166 ezer Minit, utóbbi pedig 62 ezer Smartot is beleszámol a statisztikába. Az azonban látszik, hogy Kína az Audi számára a legfontosabb, hiszen eladásainak több mint 30 százaléka származott innen, míg a BMW csoportnak 21, a Mercedesnek pedig 17.

Európa 41-45 százalékot tesz ki a három cég eladásaiból, míg az USA, a BMW és a Mercedes piacának 17-18 százalékát adja, az Audiéból pedig 10 százalékkal részesedik.

Hogy a jól megválasztott modellváltási időpontok milyen fontosak, az jól látszik a számokból. Az Audi pl. külön kiemeli, hogy annak ellenére sikerült növekedést produkálniuk, hogy nagyon fontos modellek újabb generációit még csak mostanában mutatták be. A nyugat-európai flottamenedzserek egyik kedvence, az A4 például pár hete mutatta meg magát, de a Q7 is csak mostanában lett rendelhető és az is csak a kontinensünkön. Mindezt azonban tökéletesen tudta ellensúlyozni a szintén fiatal A3-as, amelyből 35 (!) százalékkal többet, 195 350 darabot tudtak értékesíteni. Ez az összes Audi 21,6 százaléka.

Kattintásra galéria nyílik!

A BMW, bár igazán csak a júliusi adatokat részletezi, szintén arról számol be, hogy az X sorozat milyen jól teljesít, amelyből az X4, az X5 és az X6 is fiatal, a második félévet pedig a II. generációs X1 dobhatja fel. A legnagyobb X6-ból egyébként 50 százalékkal kelt el több, mint a tavalyi év 6. hónapjában. Szeretik a vevők a 4-es sorozatot is, amelyet nemrég „választottak le” a 3-asról az új nómenklatúra jegyében.

A Mercedesnél nem meglepő, hogy a C-osztály volt a favorit, amelyből 214 222 darabot adtak el világszerte. Ez 58,7 (!) százalékos növekedés. A terepjárók értékesítése 25 százalékkal 232 406-ra nőtt az első félévben, illetve jól futottak az új S-osztály eladásai is, amely a cég szerint továbbra is a világ legnépszerűbb luxuslimuzinja.

A második félévet alapvetően az határozza meg, hogy a kínai gazdaság növekedésének lassulása miként hat az autópiacra. A gyárakon abban a tekintetben nem sok múlik, hogy egyikük sem lassította modell-offenzíváját, tehát nem lesz hiány új bejelentésekből a hátralevő hónapokban sem.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!