Az idei év első felében a BMW 932 041 autót adott el világszerte, amellyel megelőzte nagy vetélytársait, az Audit és a Mercedest. A négykarikás márkából ugyanis 902 400 darab kelt el, míg a stuttgartiak 898 425 személyautót tudtak eladni.
Ha ugyanakkor a növekedést nézzük, akkor a Mercedes a nyertes, ugyanis a cég által elért volumen 14,7 százalékos bővülés eredménye, míg a BMW 5,1, az Audi pedig 3,8 százalékkal tudott több kocsit eladni.
Az mindenesetre látható, hogy a három cég nagyjából fej-fej mellett, 900 ezres eladás környékén áll az első félév adatait tekintve. Közös bennük, hogy mindegyik cég történelmi rekordot állított fel ezekkel a számokkal, köszönhetően a vártnál jobban teljesítő európai piacoknak, illetve a fejlődő országoknak.
Az összevethetőséget némiképp rontja, hogy a BMW és a Mercedes közleménye csoportszintű adatokat közöl, vagyis előbbi 166 ezer Minit, utóbbi pedig 62 ezer Smartot is beleszámol a statisztikába. Az azonban látszik, hogy Kína az Audi számára a legfontosabb, hiszen eladásainak több mint 30 százaléka származott innen, míg a BMW csoportnak 21, a Mercedesnek pedig 17.
Európa 41-45 százalékot tesz ki a három cég eladásaiból, míg az USA, a BMW és a Mercedes piacának 17-18 százalékát adja, az Audiéból pedig 10 százalékkal részesedik.
Hogy a jól megválasztott modellváltási időpontok milyen fontosak, az jól látszik a számokból. Az Audi pl. külön kiemeli, hogy annak ellenére sikerült növekedést produkálniuk, hogy nagyon fontos modellek újabb generációit még csak mostanában mutatták be. A nyugat-európai flottamenedzserek egyik kedvence, az A4 például pár hete mutatta meg magát, de a Q7 is csak mostanában lett rendelhető és az is csak a kontinensünkön. Mindezt azonban tökéletesen tudta ellensúlyozni a szintén fiatal A3-as, amelyből 35 (!) százalékkal többet, 195 350 darabot tudtak értékesíteni. Ez az összes Audi 21,6 százaléka.
A BMW, bár igazán csak a júliusi adatokat részletezi, szintén arról számol be, hogy az X sorozat milyen jól teljesít, amelyből az X4, az X5 és az X6 is fiatal, a második félévet pedig a II. generációs X1 dobhatja fel. A legnagyobb X6-ból egyébként 50 százalékkal kelt el több, mint a tavalyi év 6. hónapjában. Szeretik a vevők a 4-es sorozatot is, amelyet nemrég „választottak le” a 3-asról az új nómenklatúra jegyében.
A Mercedesnél nem meglepő, hogy a C-osztály volt a favorit, amelyből 214 222 darabot adtak el világszerte. Ez 58,7 (!) százalékos növekedés. A terepjárók értékesítése 25 százalékkal 232 406-ra nőtt az első félévben, illetve jól futottak az új S-osztály eladásai is, amely a cég szerint továbbra is a világ legnépszerűbb luxuslimuzinja.
A második félévet alapvetően az határozza meg, hogy a kínai gazdaság növekedésének lassulása miként hat az autópiacra. A gyárakon abban a tekintetben nem sok múlik, hogy egyikük sem lassította modell-offenzíváját, tehát nem lesz hiány új bejelentésekből a hátralevő hónapokban sem.
mfor.hu