A biztosító még 2009 novemberében arról tájékoztatta írásban az ügyfelét, hogy a 2010. évi kgfb díja 22.104 forint lesz. Az ügyfél személyesen kereste fel az ügyfélszolgálatot, ahol azt a felvilágosítást kapta, hogy ha egy összegben kifizeti a teljes díjat, akkor csak 18.660 forint lesz az éves díja. Ezt decemberben be is fizette.
Később a biztosító levelet írt neki, amelyben közölte: az ügyintéző tévedett, az éves díj, előre fizetve 22.104 forint. Az ügyfél 2010. június 24-én írásbeli panasszal fordult a biztosítóhoz, melyre az - a törvény szerinti 30 napos határidőt túllépve - csak a 2010. szeptember 10-i levelében válaszolt.
A PSZÁF a 400 ezer forintos bírságot a következőkel indokolta: "Az ügyfél azon joga, hogy biztosítót váltson, s dönthessen arról, hogy melyik biztosítónál kíván kgfb szerződést kötni, olyan lényeges döntési helyzet, amelynek valótlan információkkal való befolyásolása tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül." A további 100 ezer forintos bírság oka az ügyfél reklamációjára adott késői válasz volt.
MTI