2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar háztartások úgy alkalmazkodtak a válsághoz, hogy a kevesebbet költöttek ruházkodásra, utazásra, és mérsékelték a napi vásárlásaikat - mondta Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója kedden, sajtótájékoztatón Budapesten.

Elmondta: felmérésük szerint tavaly a magyar háztartások 3 százalékkal kevesebbet vásároltak napi fogyasztási cikkekből, és az év második felében egyre inkább az olcsó és az akciós termékek kerültek előtérbe.

Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kiemelte: az idén az első hónapokban emelkedett a háztartások fogyasztási hajlandósága, de továbbra is kérdéses, hogy a jövőben ez megjelenik-e  konkrét vásárlásokban, vagy marad a fogyasztás mérséklődése.

A GfK felmérése szerint tavaly a magyar háztatások 80 százaléka kevesebbet költött ruházkodásra és utazásra, mint 2008-ban. A lakosság egyik fele magasabbnak, a másik fele alacsonyabbnak érezte  az élelmiszerre és vegyi árura elköltött összeget az évvel korábbinál.

Dörnyei Otília elmondta, hogy tavaly a napi fogyasztási cikkek 30 százalékát akciók keretében vásárolták a háztartások, ennél magasabb, mintegy 40 százalékot képvisel a vegyi áruk, kávék aránya.

Nőtt az otthoni étkezéshez kapcsolódó termékek vásárlása - például vaj, sütőpor, tejföl -, stagnált az étolaj, margarin fűszerek fogyasztása, és kevesebb hidegitalt, csokoládét, zacskós levest vásároltak a háztartások - mondta Dörnyei Otília.

Az ügyfélkapcsolati igazgató kiemelte, hogy a háztartások figyelme egyre inkább a lakóhelyükhöz közelebb eső üzletekre terelődik, és kevésbé járnak nagybevásárlásokra.

Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a vásárlási csatornák között stagnál a hipermarketek, emelkedik a diszkontok aránya.  

Az árközpontúság a vásárlásoknál egyre inkább megjelenik, és az olcsóbb termékek vásárlása nem feltétlenül a nagyobb kiszerelésben történő beszerzésben nyilvánul meg - hívta fel a figyelmet.

A GfK Hungária felmérése szerint a vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltenek otthon, és kevésbé fizetnek olyan szolgáltatásokért, amelyeket maguk is el tudnak végezni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!