2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar háztartások fogyasztási kiadásában az elmúlt években mindössze 3-4 százalékot tett ki a ruházkodás, mivel 2008 óta fokozatosan egyre kevesebbet költenek ruhára, cipőre és kiegészítők vásárlására a fogyasztók - közölte legfrissebb összegzésében a GfK Hungária csütörtökön.

A kutatás szerint a háztartásoknál a legnagyobb kiadások közé az élelmiszerek vásárlására fordított költések tartoznak, illetve a lakásfelszerelésre, lakáskarbantartásra és közlekedésre kiadott összegek. Ezzel szemben a ruházkodásra szánt pénz marginális.

A GfK Hungária Consumer Tracking mérése alapján ruházkodásra a magyar lakosság - azaz alsó- és felső ruházatra, cipőre, sport- és munkaruházatra, valamint kiegészítőkre - összességében 329 milliárd forintot költött a múlt évben. Ez kismértékben, 1 százalékkal maradt el a 2009-es szinttől.A magyar háztartások arányaiban kevesebbet költöttek el távol-keleti boltokban 2010-ben. Ezzel szemben érzékelhetően megnőtt a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkont ruházati láncokban elköltött pénzösszegek aránya.

A távol-keleti boltokban az átlagos árszint a magyar textilpiac 73 százaléka. Bár a hiper- és szupermarketek árszintje valamivel magasabb - az átlagos árszint 83 százaléka -, ez még mindig nagyon versenyképes ajánlat a vásárlók számára - tartalmazza a közlemény.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!