A Daimler az első 5 hónapban 728,8 ezer Mercedest és 50,8 ezre Smartot adott el világszerte, amely 14,5 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
A nagyobb léptékű piaci bontás szerint még Európában adták el a legtöbb kocsit, 316,3 ezret. Ezt követi az ázsiai – Csendes-óceáni régió 229,7-tel, majd az észak-amerikai kontinens 156,9 ezerrel.
Az országok szintjén az USA vezet 136,9 ezer autóval, azonban Kína nem sokkal marad le 132,8 ezerrel. Sőt utóbbi 18 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, szemben az Egyesült Államok 9,4 százalékos bővülésével. Így vélhetően nem kell sokat várni, hogy Kína átvegye a vezető szerepet. A Mercedes otthonában, Németországban 105,6 ezer autót adtak el, amely az európai értékesítés harmada és amely 3,3 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. A szerény növekedés mögött az áll, hogy hatalmas német piacon a bázis is óriási.
Áttérve a májusi adatokra - amikor a Mercedes Németországban 2,1 százalékkal nőtt – vannak olyan piacok, amelyek most csak úgy szívják fel a csillagos márka termékeit. Portugáliában például 30,9 százalékkal, Svédországban 15,7-tel Nagy-Britanniában pedig 11,6-tal adtak el több kocsit.
A húzótermékek között van a Kecskeméten is gyártott CLA 4 ajtós kupé és kombi, illetve a GLA SUV is, amely egyébként a nemrég megújult BMW X1 kihívója (Galéria).
Jól megy még a fiatal C-osztály, amelyből 59,5 százalékkal adtak el többet globálisan májusban, mint egy évvel korábban. Az E-osztályt Kínában veszik leginkább, ahogy az S-osztályt is. A luxuslimuzinból csak májusban 8 550 kelt el világszerte.
Úgy tűnik, hogy a Smart is magára talált, májusban 45,5 százalékkal több kelt el, de az első 5 hónap adata is 28,8 százalékkal haladja meg az előző évit.
mfor.hu