2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MEME - mint a bevezetni tervezett adó által elsősorban és közvetlenül érintett médiaszolgáltatásokat tömörítő szervezet - álláspontja szerint a médiaszektorra kivetni tervezett adó visszafordíthatatlan folyamatokat indíthat el és beláthatatlan károkat okozna a magyar médiapiac, különösen a televíziós iparág szereplőinek - írja közleményében a szervezet.

A MEME számításai szerint a befizetendő adó jelentős része elsősorban televíziós médiaszolgáltatókat sújtana, így inkább nevezhető majd „televíziós különadónak”, mint reklámadónak.

A tervezetben szereplő adókötelezettség, amely példa nélküli a nemzetközi gyakorlatban is, erőteljesen korlátozná a televíziós szektor alapvető társadalmi feladatainak ellátását, továbbá negatívan befolyásolná, ellehetetlenítené a televíziók gazdasági működését. Következményeként számolni lehet többek között népszerű hazai gyártású műsorok megszűnésével, munkahelyek eltűnésével. Egy ilyen adó egyértelműen és drasztikusan csökkentené a Magyarországon gyártott műsorok számát és sokféleségét, miközben Európa és a világ országaiban egyértelmű trend a helyi gyártású tartalom és műsorkínálat bővülése.

Az adó további tévéket ösztönözhet arra, hogy székhelyüket Magyarországról máshová tegyék át, amennyiben új televíziók indulnak, azokat pedig elriasztja attól, hogy ezt Magyarországon tegyék meg. A MEME álláspontja szerint az adó a nem magyar joghatóság alatt működő televízióknak is azt üzeni, hogy ne váltsanak joghatóságot.

A televíziós iparág helyzetének súlyosságát jól jelzi, hogy az elmúlt öt évben reklámbevételeinek kb. felét elveszítette, az iparág legnagyobb szereplői sem termelnek profitot, vagy csak szerény nyereséget érnek el. A teljes médiapiac 100 legnagyobb vállalkozása együttesen már 2011-ben is veszteséget termelt, közülük több mint 40 vállalat negatív eredményt ért el. Egy évek óta veszteséges ágazat kapna tehát újabb aránytalan terheket ezzel az adónemmel, miközben az ebből tervezett adóbevétel magyar költségvetésre gyakorolt hatása valójában elenyésző.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!