A Gravity a cég sajtóközleménye szerint az innovációs start-up cégek kontinentális versenyén, az Eurecan European Venture Contest 2009-en (EEVC) egyedüli magyar versenyzőként került be a 25 legjobb cég közé. A versenyen a kiírók szándékai szerint azokat az innovatív vállalatokat versenyeztetik, amelyek a jövőben a legnagyobb hatással lehetnek iparágukra, és hozzájárulhatnak az európai versenyképesség növeléséhez.
A versenyen szereplő, korai fázisban lévő fiatal és ígéretes vállalatoknak a verseny alkalmat ad arra, hogy nemzetközi partnerek és potenciális ügyfelek, tanácsadók, valamint befektetők előtt ismertessék tevékenységüket. A zsűriben kockázati tőkebefektetők és technológiai vállalatok vezetői egyaránt értékelték a vállalatokat.
A Gravity a tőkebefektetést szervezetfejlesztésre, kiszolgáló kapacitásának és külföldi jelenlétének erősítésére, valamint új algoritmusokon alapuló ajánlórendszerek kidolgozására és piaci bevezetésére fordítja.
"A versenyen elért helyezésünk mellett külön öröm számunkra, hogy egy válságos időszakban tudtuk meggyőzni befektetőinket a Gravity-ben rejlő megtérülési lehetőségekről. Manapság, amikor a befektetők kockázati étvágya csak lassan tér magához úgy a világban, mint hazánkban, amikor az informatikai piacról a befektetők a fellendülést először mutató nyersanyagok, illetve a legjelentősebb feltörekvő piacok, így például Kína felé fordulnak, különösen figyelemre méltó eredmény egy fiatal magyar vállalkozás számára egy ekkora befektetés elnyerése" - mondja a közleményben Csíkos Péter András, a Gravity R&D ügyvezetője.
A Gravity R&D különleges szöveg- és adatbányászati eljárásokon alapuló saját know how-t használva fejleszt egyedi ajánlórendszereket, a nagy lakossági ügyfélkörrel rendelkező digitális szolgáltatást nyújtó vállalatoknak. A cég idén második helyezettje lett az Egyesült Államok legnagyobb DVD kölcsönzője, a Netflix által 2008-ban kiírt ajánlórendszer versenynek.
A máshol nem használt matematikai algoritmusokon és egyedi ügyfél-profilírozási eljárásokon alapuló szolgáltatást nyújtó Gravity-t 2007-ben egy tudományos kutató és három szövegbányászattal foglalkozó PhD hallgató hozta létre.
A vállalat ügyfelei között található jelenleg a Vodafone Italia, a T-csoport (Hungary), az amerikai Mind Alliance, valamint az InTheMo.com vállalkozás, mely a közeljövőben indít online étterem- és programajánló szolgáltatást.
MTI/Menedzsment Fórum