Az importált borok értéke 2,3 milliárd euró volt, és a mennyiségnél nagyobb mértékben, 10 százalékkal emelkedett, vagyis a német fogyasztók egyre inkább a minőségi borokat keresik. Ugyanakkor az árszínvonal nemzetközi összehasonlításban nem kiemelkedő, literenként 1,48 euró körül mozog a bor fogyasztói ára, míg például az Egyesült Államokban 3,20 eurónak megfelelő összegbe kerül egy liter bor.
Az import legnagyobb része hordós bor, aránya 2007-ben érte el az 50 százalékot, tavaly pedig már 58 százalék volt - írta kedden a Handelsblatt. Az üzleti lap szerint az importált hordós bor jelentős részét tovább exportálják palackozva, illetve kartondobozos - Tetrapak - kiszerelésben. A kivitel elsősorban a skandináv országokba és Nagy-Britanniába irányul.
A teljes behozatal csaknem fele, mintegy 7 millió hektoliter olasz bor volt tavaly. Hagyományosan ugyancsak jelentős a francia és a spanyol bor aránya.
Magyar bort elvétve találni a német üzletekben, de vannak próbálkozások a minőségi magyar bor ismertségének növelése. A berlini magyar nagykövetség szervezésében például november közepén 14 villányi és Somló-hegyi pincészet összesen 63 bort mutatott be szakújságíróknak, kereskedőknek.
A kiállító pincészetek képviselői közül többen azt mondták az MTI-nek, hogy termékeik a minőséget és az árat tekintve is versenyképesek a nyugat-európai piacon, de a fogyasztók nemigen ismerik a magyar bort. A rendszerváltás előtt a minőség helyett a mennyiségen volt a hangsúly, és az ágazat a szocialista országokra koncentrált. Az utóbbi bő két évtizedben pedig nem volt eléggé szervezett és kitartó a marketingmunka ahhoz, hogy a magyar bor olyan átütő sikert érjen el, mint például a chilei - fejtették ki, hozzátéve, hogy az országkép formálásában hangsúlyos elem lehetne a bor.
MTI