2014. július 23. 11:10

Létrejöhet az Axel Springer és a Ringier AG magyarországi fúziója, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is megadta ehhez a hozzájárulását - tájékoztatta az Axel Springer operatív ügyvezetője szerdán az MTI-t.

Király Mária elmondta: a versenyhivatali döntés lehetővé teszi az adásvételhez kapcsolódó jogi eljárás megkezdését, így a fúzió a céljaik szerint 2-3 hónapon belül rendeződhet.
Hozzátette: a GVH a fúzióhoz nem támasztott követelményeket, azt a társaságok beadványának megfelelően hagyta jóvá.

Korábban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa is hozzájárult az egyesüléshez, a GVH ezt követően kezdte vizsgálni az Axel Springer és a Ringier portfoliójában tartozó egyes lapok értékesítését a Lumen Zrt.-nek, és a megmaradó portfólió egyesülését.

Az Axel Springer és a Ringier első ízben 2011-ben kívánt összeolvadni - harmadik fél bevonása nélkül - ám akkor a médiatanács nem adta meg a szakhatósági hozzájárulást ehhez. Ezt azzal indokolták, hogy a fúzió "egyértelműen és jelentősen" veszélyeztetné a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését. A médiatanács a bírálat során többek között a vélemény-befolyásolási képességet, a tulajdoni koncentráció mértékét, a keresztolvasottsági adatokat, illetve a nyomtatott sajtótermékek helyettesíthetőségének jellemzőit elemezte.

Idén januárban a Vienna Capital Partners, a Ringier és az Axel Springer azt közölte, hogy előbbi felvásárolja a két utóbbi médiavállalat egy jelentős média-portfólióját, köztük a Népszabadságot, nyolc megyei napilapot, a Nemzeti Sportot és a Világgazdaságot. Az integrált vállalatok Ringier Axel Springer Magyarország néven folytatja munkáját, és megtartja a Blikket, női magazinokat, például a Glamourt, tévé műsorújságokat, valamint licenc alapján kapott lapokat, a többi közt az Geo magazint, az Auto BILD-et, és mindezek internetes változatát.

A svájci hátterű Ringier és a német Axel Springer kiadóvállalat tranzakcióját minden más érintett közép- és kelet-európai piacon jóváhagyták a versenyhatóságok.

MTI