A Kisalföld szerdai száma szerint a sopronkövesdi gyárban az egyes munkaterületek ellátásánál szerződést bontottak az alvállalkozókkal, s a feladatokat belső munkaerővel látják el. A természetes fluktuáció során megüresedett állásokra pedig nem vesznek fel új embereket, holott erre korábban nem volt példa. A cég hetvennél több autógyárral áll kapcsolatban, ezek közül jó néhány egy-két hétre leállt, s ez a helyzet értelemszerűen tükröződik az októberi megrendelésekben.
Dunakilitin a német tulajdonú Veritas Kft.-ben több mint ezren dolgoznak. A lap információi szerint száznál több dolgozójától vált meg a cég, köztük bedolgozó bérmunkaerőtől is, s még októberben további elbocsátások várhatóak. A német anyavállalat meghatározó partnere több jelentős nyugati autógyártó, valamint autóipari beszállító cégnek.
Szakértők már korábban a magas kockázatú iparágak körébe sorolták be az autóipari beszállítók szektorát. A magas energiaárak, az autógyárak alacsony eladási rátái, illetve a begyűrűző hitelválság ugyanis tartós nyomás alatt tartják a szektort.
MTI/Menedzsment Fórum