4p

12 év és az uniós fővárosok közül nálunk lehet majd legjobban élni – ígéri az államtitkár.

A Budapesti Fejlesztési Terv kidolgozásában kérte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közreműködését a testület pár napja tartott küldöttgyűlésén Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár. Nyitóbeszédében a fővárost érintő fejlesztésekről és elképzelésekről számolt be a kamara előtt.

Fürjes Balázs (bal szélen) a kamara küldöttgyűlésén
Fürjes Balázs (bal szélen) a kamara küldöttgyűlésén

Az államtitkár szerint „Budapest igazi nemzeti ügy”. Mint mondta, a főváros felépítése újkori történetünk legsikeresebb nemzeti vállalkozása, igazi magyar sikersztori. „Tudomásul kell vennünk, hogy Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország. Mert nem csak egyszerűen főváros, hanem nemzeti erőforrás, páratlan lehetőség az ország számára, hiszen nincs még egy globálisan ennyire ismert magyar brand. A nagyvilágnak Magyarország Budapestet jelenti” – közölte.

Fürjes szerint Budapest a Duna igazi fővárosa és ezt a címet Bécs méltatlanul bitorolja. „Mert nincs még egy ilyen milliós világváros, amit a Duna így szelne ketté, aminek ennyire központi része lenne ez a folyó. Mi a kormányban nem úgy tekintünk Budapestre, hogy egyszerűen Pest és Buda. Ennek a csodás városnak három minősége van. Budapest elsősorban a budapestiek otthona. Akik azt szeretnék, hogy legyenek nagy ívű terveink, de a városnak ugyanakkor praktikusnak kell lennie. Másodsorban Budapest a nemzet fővárosa, tehát büszkeséget sugárzónak kell lennie. És ha ez a két minőség találkozik, és egymást erősíti, akkor jön a harmadik, európai aspektus. Mert Berlin és Moszkva között Budapest lehet a legfontosabb központ és térségrendező város.”

Mint mondta, a várostól nem várható, hogy önerőből fenntartsa magát, a kormány sosem hagyhatja magára Budapestet, de nem is gyámkodhat felette. A főváros összes hídja, reptere, pályaudvarai, úthálózata, legjelentősebb középületei mindig állami kormányzati munkával épültek fel. A magyar államnak mindig felelősséget kell vállalnia Budapestért.

Ezt követően arról beszélt, hogy mi a kormány célja a következő évtizedben Budapesttel.

„Szerencsére adottak a feltételek ahhoz, hogy ha jól dolgozunk, akkor a város valaha volt legsikeresebb évtizedei előtt álljunk. 2030-ra Budapest lehet az egyik legjobb nagyváros Európában. Itt lehet majd a legjobban élni az uniós fővárosok között. Ám egyetlen esély sem váltja be önmagát, ehhez tudatos, jól szervezett munkára van szükség.”

 

Ennek érdekében 10 éves stratégiai tervet készítenek. A Budapest Fejlesztési Terv kidolgozásához kérte a kamara közreműködését. Október közepén indul a Budapest-párbeszéd folyamat, melynek során szakmai és civil szervezeteket kérnek fel tárgyalásra. Az ez alapján készülő tervet várhatóan 2019 év végére fogadja el a kormány.

A terv 6-7 fejezetből fog állni:

  • Identitás és jövőkép
  • Tények és trendek
  • Kiemelt fejlesztési tematikák és térségek
  • Kiemelt fejlesztési beruházások
  • Finanszírozást bemutató fejezet
  • Intézményi kérdések

Az államtitkár kitért arra, hogy Budapesten kulcskérdés a közlekedés, ezért már idén megkezdődik a tervezése a Dél-dunai hídnak (Galvani híd), amely összekötné az M1/M7 bevezetőt a Jászberényi úttal. Végül, de nem utolsó sorban ugyancsak kiemelkedően fontos feladat – mondta -, hogy családbarát Budapestet építsenek, egy igazi felhasználóbarát fővárost, a gyermeküket egyedül nevelő szülők számára is. Budapest legyen diákváros, ezért a célok között szerepel az egyetemek fejlesztése, kollégiumok felújítása. De a legfontosabb célunk az, hogy legyünk inkább a tettek, mint a szavak emberei - közölte.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!