2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lázár Jánost egy titkos határozat a Déli Körvasút gyorsabb megvalósítására buzdítja, miközben úgy tűnik, Budapest is támogatja a beruházást.

Májusban másodszor is elutasította a bíróság az úgynevezett Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, megakasztva ezzel a beruházást, amely ellen helyi civilek és az önkormányzat tiltakozik. A kormány júniusban egy nem nyilvános határozatban kötelezte el magát a körvasút megépítése mellett, és időközben az Fővárosi Önkormányzat is megváltoztatta korábbi álláspontját - írja a Szabad Európa.

„A Kormány megállapítja, hogy a Budapest–Kelenföld–Ferencváros vasútállomások közötti vasúti fővonal a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Magyarországot érintő vasútvonal-hálózatának egyik legszűkebb keresztmetszete, mely országos vasúthálózat, továbbá Budapest és a fővárosi agglomeráció közlekedése szempontjából kulcsfontosságú, egyúttal elsődleges regionális és országos hálózati szereppel bír” – ez áll többek között abban a 2000-es jelzésű, tehát nem nyilvános, a Szabad Európához kiszivárgott határozatban, amelyet júniusban szignált Orbán Viktor.

Forrás: Nemzeti Közlekedési Központ
Forrás: Nemzeti Közlekedési Központ

A kormány azután döntött a röviden csak Déli Körvasútnak nevezett beruházás melletti szándéka megerősítéséről, hogy előző hónapban, májusban a Fővárosi Törvényszék – január után – másodszor is megsemmisítette a környezetvédelmi engedélyét.

A lap birtokába jutott határozat szerint a kormány változatlan formában kívánja megvalósítani a beruházást, vagyis a jelenlegi két vágánypárt háromra, egyes helyeken négyre bővítenék, ezenkívül Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében elővárosi vasúti megállók épülnének.

A vágánybővítés azt jelenti, hogy az Újbuda egy részén több száz méter hosszan futó, parkokkal, kutyafuttatókkal, játszóterekkel szegélyezett Hamzsabégi sétányon jelentős mértékben szüntetnének meg zöldterületet, és akár ezer fát is kivágnának. (Ferencvárosban már korábban meg is kezdték a fák kivágását.)

A határozat szerint a kormány mindezt „a műszakilag lehetséges leggyorsabb ütemezéssel” tervezi megvalósítani. 

A főváros a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyével szemben indított perbe ugyan beszállt, de a lap hivatkozik Balogh Samura, Karácsony Gergely kabinetfőnökére is, aki augusztus elején már azt mondta, támogatják a beruházást.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!