A civil társadalom és Újbuda Önkormányzata által indított közigazgatási perben a bíróság megállapította: a kormányhivatal jogszabálysértést követett el, amikor az előző ítéletnek nem megfelelő módon adta ki az engedélyt, mert az nem felelt meg maradéktalanul a korábbi engedélyt megsemmisítő ítélet iránymutatásainak - áll az önkormányzat közleményében.
Továbbra is határozottan nyitottak vagyunk a szakszerű, megfelelően előkészített és a helyi társadalom szempontjait is figyelembe vevő megoldásra. Álláspontunk szerint a nem Budapest célirányú teherforgalmat a lakott területek elkerülésével, a V0 vasútvonal megvalósításával kell lebonyolítani, hogy az Újbudán áthaladó városi vonalszakasz fejlesztésére valóban csak az elővárosi személyforgalom érdekében, a meglévő környezeti elemeket nem károsító módon kerülhessen sor.
Újbuda Önkormányzata a civilekkel közösen (Védegylet, Popék) korábban már több alkalommal is bemutatta a Déli Körvasúttal és a V0 vasútvonallal kapcsolatos konstruktív műszaki javaslatait a beruházó minisztériumnak. Indítványainkra hónapok óta nem reagált a szaktárca, annak ellenére, hogy az ügyben eddig illetékes miniszterhelyettes erre határozott ígéretet tett.
A Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával nyerte el.