2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A költségvetés gondjai miatt nem enged a kormány az útdíjrendszer átalakításából, ami jelentősen megnövelni a fuvarozók költségeit és erősíti a fogyasztói inflációt is.

Változatlan formában hirdeti ki a kormány az útdíjrendszer átalakítására vonatkozó rendeletét. Többek között ez derült ki az ezzel kapcsolatos szakmai egyeztetésen, amelyről a 24.hu számolt be.

A közlekedési tárca jelezte: nincs lehetőség olyan változásra, amely veszélyezteti a kormány 2024-es költségvetési céljait. Ugyanakkor a szakmai kezdeményezések vizsgálatára munkacsoportokat állítanak fel.

Az érdekképviseletek súlyos hibának tartják, hogy az októberi 17,6 százalékos útdíjemelést követően a kormány kihirdeti a januártól bevezetendő új útdíjstruktúrát. Az úthasználat zaj- és légszennyezését, valamint szén-dioxid-kibocsátását ellentételező külsőköltség-díj bevezetése járműkategóriáktól függően újabb 30-80 százalékos útdíjnövekedést eredményez – mondják a szakmai szervezetek. Ez hozzájárul az infláció növekedéséhez. Februártól az autóbuszok is bekerülnek a HU-GO rendszerbe, ami jelentősen drágítja majd a személyszállítási szolgáltatásokat.

Az érdekképviseletek időben eljuttatták az útdíjrendelettel kapcsolatos szakmai javaslataikat a döntéshozókhoz, de ezek közül egy sem került be a tervezetbe – mondta Barna Zsolt, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke. Sajnálatosnak nevezte, hogy szervezeteikkel csak ilyen későn, gyakorlatilag a rendelet kihirdetésével egy időben kezdődnek meg az egyeztetések.

Most arra kell törekedniük szerinte, hogy megvizsgálják, milyen mozgástere van még a szakmának érdekei érvényesítéséhez. Át kell tekinteni milyen korrekciókra van lehetőség, amelyeket a magyar személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása érdekében hozhat a kormány.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!