3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rekordnézettséget hozott az amerikai piacon az NFL döntője, a Super Bowl közvetítése az elmúlt 50 év legmagasabb számait produkálta. Ennél többen utoljára a holdra szállás közvetítését nézhették.

Túlzás nélkül állítható, hogy a Super Bowl LVIII egy generáció legnézettebb televíziós adása volt. Maga a mérkőzés is olyan volt, mint egy thriller, hiszen a rendes játékidőben döntetlen lett, és csak a hosszabbítás utolsó másodpercében dőlt el. A Kansas City Chiefs így végül legyőzte a San Francisco 49ers együttesét. A mérkőzés átlagosan 123,4 millió nézőt ért el – közölte hétfőn a CBS, megdöntve minden korábbi Super Bowl nézettségi rekordját.

A várva várt idei Las Vegas-i összecsapás egyébként nem egy ősrégi, hanem a tavalyi döntő nézőcsúcsát döntötte meg, akkor is a Chiefs jutott a Super Bowlba, és a Philadelphia Eagles ellen nyertek. Igaz, jóval alacsonyabb nézettséget hozott az a meccs, hiszen az átlagos nézettség 115 millió volt. Az idei, Super Bowl LVIII közönsége akkora volt, ami már megközelítette minden idők legnézettebb televíziós adását, 1969-ben a becslések szerint 125-150 millió néző nézte az Apollo 11 holdra szállását.

Érdekesség, hogy a nézői igényekhez alkalmazkodva az idei jogokat a kezében tartó CBS igyekezett többféle platformon is jelen lenni a meccsel, hiszen a Paramount+ streaming platformon is sugározták, miközben a spanyolajkúak az Univision csatornán nézhették, de volt a Nickelodeonon egy gyerekközpontú tévéadás is.

A mostani csúcs persze nem volt előzmény nélküli, hiszen a főcsoportok döntői is kimagasló nézettséget hoztak. A Fox-on rendezett NFC-bajnoki meccset átlagosan 56 millióan követték, míg az AFC-döntőt átlagosan 55 millióan a CBS-en.

A Super Bowl elképesztő közönsége mögött a szakértők több tényező összefonódását említették. Az egyik, hogy kifejezetten kiélezett és végig izgalmas volt a meccs, amely a döntők során nem jellemző hosszabbítást hozott.

Taylor Swift sok női nézőt hozott. Forrás: YouTube
Taylor Swift sok női nézőt hozott. Forrás: YouTube

A másik fontos ok pedig, hogy a nézőtéren ismét ott volt napjaink elsőszámú amerikai sztárja, Taylor Swift. Az énekesnő a Chiefs kiválóságának, Travis Kelcenek a párja, és románcuk az utóbbi időszakban óriási publicitást kapott. Taylor Swift pedig olyan közönséget vonzott a nézők táborába, akik nem feltétlenül NFL-rajongók, hiszen neki köszönhetően nőtt a fiatal és a női nézők száma. Igaz, az elemzők szerint ez egy win-win szituáció, hiszen az NFL új célcsoporthoz jut el, miközben Swift a középkorúak és a férfiak között növelte ezáltal a népszerűségét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!