A pontos indokát ugyan a mai napig nem lehet tudni, de miután a 2022/2023-as bajnoki szezonban csak az utolsó fordulóban dőlt el a fehérvári focicsapat bent maradása - és ez sem csak és kizárólag a csapat teljesítményén, hanem egy másik mérkőzés eredményén is múlt -, a Mol úgy döntött, nem hosszabbítja meg a szponzori szerződését a klubbal. Az időzítés vitathatatlanul adhat okot az összefüggés keresésére, ám minden hasonló csupán feltételezés lenne.
Az viszont mindenképpen érdekes fejleményként értékelhető, hogy a jelek szerint nem a Mol volt az egyetlen cég, mely kiszállt a szponzorok közül.
Míg korábban ugyanis a NER-cégek egész hada sorakozott fel a csapat mögött, mára alig marad két társaság. Négy évvel ezelőtti cikkünkben például a Mol mellett megemlítettük meg
- a Strabagot,
- a tulajdonos, Garancsi István Market Zrt.-jét,
- a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő ZÁÉV-et,
- a Szeivolt-család tulajdonában lévő, közbeszerzéseken szintén jól szereplő Épkar Zrt.-t is,
- de a szponzorok között tűnt fel a Magyar Építő Zrt.,
- a West Hungária Bau-csoport,
- a szintén Garancsi-érdekeltség, Esma Reklám Zrt.
Leegyszerűsítve csupa-csupa, közbeszerzéseken kiválóan szereplő NER-tag. Mára viszont igencsak megcsappant a szponzorok listája - vettük észre a focicsapat honlapján.
Ma már csupán két társaságot tüntetnek fel - a minden NBI-es csapat oldalán feltűnő Tippmix mellett:
- a Garancsi-tulajdonban lévő Mobil Adat Zrt.,
- valamint a korábban Garancsi István testvéréhez kapcsolódó Veszprémber Kft.
Mindez arra enged következtetni, hogy a Mol távozása után tovább szűkülhetett a csapat büdzséje és jóval több forrást buknak, mint amennyit néhány hónapja lehetett gondolni. A helyzet eléggé kritikus, melyre maga az edző is felhívta a figyelmet nyáron, amikor egy nyilatkozatában úgy fogalmazott: nem lesz edzőtábor és a játékosok már reggelit és ebédet sem kapnak edzésekkor.
(Székely Sarolta szerzői oldala itt érhető el.)