4p

A Takarékbank megbízásából készült reprezentatív közvélemény-kutatás megmutatta, hogy a kilenc nagy hazai hitelintézet ügyfeleinek egyöntetűen a legfontosabb bankjuk megbízhatósága, valamint olyan praktikus tényezők, mint például a gyorsaság vagy a jól működő online felület.

Fontosnak tartják a magyarok a bankok átlátható, etikus, felelős működését, anélkül, hogy pontosan tudnák, mit takar egy hitelintézet társadalmi felelősségvállalása (CSR). A Takarékbank ügyfelei körében egyedüliként hangsúlyos elvárás a helyi társadalmi környezet iráni felelősségvállalás, a helyi értékek támogatása, amelyet a hitelintézet küldetésében és támogatáspolitikájában is követ.

Az emberek egy bank fő értékeinek elsősorban a gyors ügyintézést, a megbízhatóságot és stabilitást, a korszerű online ügyintézést, a rugalmasságot, a segítőkészséget és az ügyfélcentrikus működést, valamint a megfelelő tájékoztatást és a fiókhálózat kiterjedtségét tartják.

A hazai hitelintézetek felnőtt ügyfelei körében végzett felmérés azt is megmutatta, hogy csaknem kétharmaduk nincsen tisztában azzal, hogy mit takar pontosan a társadalmi felelősségvállalás, hogyan működik egy hitelintézet felelős piaci szereplőként, felelős munkáltatóként, miként vállal felelősséget társadalmi és természeti környezetéért. A társadalmi felelősségvállalás alatt leggyakrabban az anyagi támogatást, a szponzorációt értették a megkérdezettek.

Ugyanakkor több olyan értéket is fontosnak neveztek, amely tudtukon kívül egy hitelintézet társadalmi felelősségvállalásának része. Ide tartozik az etikus magatartás, a felelősségrevonhatóság, a szociális érzékenység, az emberek jogainak tiszteletben tartása és a tisztességes verseny betartása. A felmérésben megkérdezettek 70 százaléka megfontolná, hogy egy új termék vagy szolgálatás igénybevételéhez jelenlegi bankja helyett olyan hitelintézetet válasszon, amely kiemelkedő hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás értékeire.

A közvélemény-kutatás nem mutatott jelentős eltérést a vizsgált bankok ügyfeleinek preferenciái között, ugyanazokat az értékeket tartották fontosnak, illetve kevésbé fontosnak. Ez alól egy kivétel van: a Takarékbank ügyfelei körében hangsúlyos elvárás a helyi társadalmi környezet iráni felelősségvállalás, a helyi családok életének és a helyi vállalkozások működésének segítése. Ez az igény nyilvánvalóan összefüggésben van azzal, hogy a Takarékbank tartja fenn az ország messze legnagyobb fiókhálózatát, valamint mobil bankfiókokat is üzemeltet, így ügyfelei lakhelyéhez, székhelyéhez közel nyújtja a szolgáltatásait.

A takarékszövetkezetek működése összeforrt a társadalmi felelősségvállalással, alapfeladatukként határozták meg, hogy helyi források elosztásával segítsék a helyi közösségek fejlődését. A Takarékbankban ezt a küldetést a mai napig teljesítjük, felelősségvállalásunk nemcsak konkrét támogatási projektekben nyilvánul meg, hanem már alapműködésünk is társadalmi ügy: a kisebb települések többségén kizárólag a mi nyújtunk helyben pénzügyi szolgáltatásokat, hozzájárulva a vidék gazdasági növekedéséhez és munkaerőmegtartásához, a nem frekventált régiók fejlesztéséhez. Társadalmi felelősségvállalásunkat is a helyi értékek figyelembevétele határozza meg. A koronavírus-járvány, az urbanizációs hatások és a digitalizáció azonban újabb kihívások elé állítja a vidéken pénzügyi szolgáltatást nyújtókat, hiszen a verseny a digitális térben is fokozódik

– mondta Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

A kutatásban külön vizsgálták az ügyfelek véleményét a bankok támogatáspolitikájáról. A megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy a hitelintézeteknek más cégekkel összehasonlítva nagyobb hangsúlyt kell fektetniük erre. Kifejezetten elvárják, hogy felkaroljanak és támogassanak jó ügyeket vagy nyújtsanak segítséget valamilyen krízishelyzet, például a koronavírus-válság esetén. Az ügyfelek körében az egészségügy, a kultúra és a sport támogatása, valamint a pénzügyi edukáció is alapelvárás. A Takarékbank ügyfeleinél specifikus a helyi ügyek, értékek támogatása is. 

Az ügyfelek elvárásaival összhangban a Takarékbank több száz helyi szervezetet, közművelődési célt, programot, képzést vagy fejlesztést támogat rendszeresen, évente mintegy 200 millió forinttal. Segít önkormányzatokat, egészségügyi, oktatási és kulturális intézményeket, helyi egyesületeket, alapítványokat, egyház szervezeteket.

A közvélemény-kutatást a Trend International készítette ötszáz, bankkapcsolattal rendelkező magyar felnőtt megkérdezésével, a felmérés a kilenc nagy bank lakássági piaci részaránya szerint reprezentatív.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!