2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kapcsolódó aluljárók kialakítása is a BKK-hoz tartozik.

Kilenc állomásból hármat adnak át néhány héten belül: a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és Kálvin tér vehető ismét birtokba. Több állomásnál előkészítették a kapcsolódó felszíni terület megújítását, beleértve az aluljárókét is.

Akadálymentes lesz a BKK beruházásában a Határ út metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos-aluljáró. A szükséges forrást teljes mértékben a Fővárosi Önkormányzat adja, a munkák előkészítése már ebben a hónapban megkezdődhet - közölte honlapján a közlekedési központ.

A Határ úti megálló aluljárójának látványterve. Fotó: BKK
A Határ úti megálló aluljárójának látványterve. Fotó: BKK

A BKK tavaly decemberben írta alá a kapcsolódó vállalkozási szerződést. A munkákat a STRABAG Generálépítő Kft. végzi el, a objektumot tartalékkeret nélkül nettó 2,098 milliárd forintos szerződéses értéken újítja fel. Magában az M3-as metró alagútjában a vasúti pályát a Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján. 

A Fővárosi Önkormányzat – a pénzügyi nehézségek ellenére – a megállapodás módosításával rendelkezésre bocsáthatja a szükséges forrást, miután hiába várt a kormány támogatására - fogalmazott a BKK. A munkák másfél évig tarnak majd a Határ útnál.

Ilyen lesz a Határ úti megálló felszíne. Fotó: BKK
Ilyen lesz a Határ úti megálló felszíne. Fotó: BKK
Megújul a burkolat a járófelületen és az oldalfalakon; világosabb lesz az aluljáró a fényforrások cseréjével; új térfigyelő és tűzjelző rendszert, valamint az M3-as metróvonal rendszerébe illesztett segélykérő berendezéseket telepítenek. Ezen kívül felvonók épülnek a felszín és az aluljárószint között, így a metróállomás peronjai akadálymentesen elérhetővé válnak; megújul az utastájékoztatás az utasforgalmi terekben; korszerűsítik az elektromos energiaellátást és a vízi közműveket, valamint egységes arculatú üzlethelyiségeket alakítanak ki. 

A Göncz Árpád városközpont megálló új felszíne. Fotó: BKK
A Göncz Árpád városközpont megálló új felszíne. Fotó: BKK

A közlekedésszervező 2021 márciusában döntött kettő, az M3-as metró állomásaihoz kapcsolódó, fővárosi tulajdonú gyalogos-aluljáró felújításáról és felszíni akadálymentesítéséről.

A Göncz Árpád városközpont megálló egyik új feljárata. Fotó: BKK
A Göncz Árpád városközpont megálló egyik új feljárata. Fotó: BKK
Áprilisban indult a feltételes kivitelezési közbeszerzési eljárás, december elején a Határ út és a Göncz Árpád városközpont esetében is lezárult a szerződéskötés folyamata azzal a kikötéssel, hogy a megállapodások hatályba lépésének feltétele a szükséges források rendelkezésre állása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!