2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kapcsolódó aluljárók kialakítása is a BKK-hoz tartozik.

Kilenc állomásból hármat adnak át néhány héten belül: a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és Kálvin tér vehető ismét birtokba. Több állomásnál előkészítették a kapcsolódó felszíni terület megújítását, beleértve az aluljárókét is.

Akadálymentes lesz a BKK beruházásában a Határ út metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos-aluljáró. A szükséges forrást teljes mértékben a Fővárosi Önkormányzat adja, a munkák előkészítése már ebben a hónapban megkezdődhet - közölte honlapján a közlekedési központ.

A Határ úti megálló aluljárójának látványterve. Fotó: BKK
A Határ úti megálló aluljárójának látványterve. Fotó: BKK

A BKK tavaly decemberben írta alá a kapcsolódó vállalkozási szerződést. A munkákat a STRABAG Generálépítő Kft. végzi el, a objektumot tartalékkeret nélkül nettó 2,098 milliárd forintos szerződéses értéken újítja fel. Magában az M3-as metró alagútjában a vasúti pályát a Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján. 

A Fővárosi Önkormányzat – a pénzügyi nehézségek ellenére – a megállapodás módosításával rendelkezésre bocsáthatja a szükséges forrást, miután hiába várt a kormány támogatására - fogalmazott a BKK. A munkák másfél évig tarnak majd a Határ útnál.

Ilyen lesz a Határ úti megálló felszíne. Fotó: BKK
Ilyen lesz a Határ úti megálló felszíne. Fotó: BKK
Megújul a burkolat a járófelületen és az oldalfalakon; világosabb lesz az aluljáró a fényforrások cseréjével; új térfigyelő és tűzjelző rendszert, valamint az M3-as metróvonal rendszerébe illesztett segélykérő berendezéseket telepítenek. Ezen kívül felvonók épülnek a felszín és az aluljárószint között, így a metróállomás peronjai akadálymentesen elérhetővé válnak; megújul az utastájékoztatás az utasforgalmi terekben; korszerűsítik az elektromos energiaellátást és a vízi közműveket, valamint egységes arculatú üzlethelyiségeket alakítanak ki. 

A Göncz Árpád városközpont megálló új felszíne. Fotó: BKK
A Göncz Árpád városközpont megálló új felszíne. Fotó: BKK

A közlekedésszervező 2021 márciusában döntött kettő, az M3-as metró állomásaihoz kapcsolódó, fővárosi tulajdonú gyalogos-aluljáró felújításáról és felszíni akadálymentesítéséről.

A Göncz Árpád városközpont megálló egyik új feljárata. Fotó: BKK
A Göncz Árpád városközpont megálló egyik új feljárata. Fotó: BKK
Áprilisban indult a feltételes kivitelezési közbeszerzési eljárás, december elején a Határ út és a Göncz Árpád városközpont esetében is lezárult a szerződéskötés folyamata azzal a kikötéssel, hogy a megállapodások hatályba lépésének feltétele a szükséges források rendelkezésre állása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!